Hoi meiden,
sommige van jullie zullen mij nog wel herkennen van mijn vorige topics maanden terug… toen ik mijn vriend net leerde kennen. En er zullen ook wel mensen zijn die mij misschien herkennen aan mijn naam em verhaal, maar dat boeit me vrij weinig Zo spannend is het nou ook weer niet haha.
Anyway, we zijn nu dus 9 maanden verder en het gaat “normaal” goed, niet slecht maar ook niet super ofzo. Hij heeft het heel erg druk met werk, werkt zeker gemiddeld 70 uur in de week als je alles bij elkaar optelt en zit dan ook nog in een band. Het is dus stressen geblazen af en toe, hij heeft 2 eigen bedrijfjes waarvan 1 dit jaar opgestart.
Ik ben supertrots op hem dat hij dit allemaal heeft opgezet, en om eerlijk te zijn is het ook geen straf dat hij al een paar jaar zijn eigen huis heeft. Wij hebben een lange afstandsrelatie en ik werk nu 3 dagen in de week in mijn thuisstad. Als het uitkomt ga ik woensdagavond of donderdagavond naar hem toe vanuit mijn werk en blijf ik daar tot zaterdagavond, omdat hij zondag weer moet werken. Dit zijn zo onze gemiddelde weken. Soms zien we elkaar wat meer, soms minder. We hebben alleen soms tijd in de avonden als hij dan ook geen klus heeft, en op zaterdag dus. Als ik bij hem ben doordeweeks dan probeer ik mezelf maar te vermaken. Ik heb in zijn stad amper contacten… helaas. Ik ben al geruime tijd bezig om vriendinnen te maken, maar dit wil niet echt lukken.
Nu ben ik op een punt gekomen dat ik meer wil gaan werken. Of ik dat kan in mijn sector is ook maar de vraag met deze crisis, maar ik ben ook voor mezelf begonnen sinds januari en ik merk dat ik 30 uur in de week toch echt te weinig vind en ik op zoek wil naar meer. (jaja, een strever!) Het probleem is alleen dat als ik fulltime zou werken ik mijn vriend amper meer zou zien, alleen op zaterdag. En zo’n relatie willen we allebei niet.
Dus nu wil ik met hem gaan praten over samenwonen. Inprincipe kan ik erg makkelijk bij hem intrekken als ik in die andere stad werk zou vinden, want dan werk ik voor mijn part 5 dagen omdat ik hem dan elke avond zie. En dan verdien ik dus ook 2/3 meer dan wat ik nu doe. Op dit moment kan ik mijn werk niet opsplitsen door het heen en weer reizen en dus zit ik vast aan 3 dagen werk. Opzich zou ik ook nog 1 dag extra in mijn eigen buurt kunnen zoeken, maar dan ben ik wel van plan om dit een paar jaar te doen en dan zit ik er weer mee dat ik niet zo lang wil wachten om samen te gaan wonen…
Kortom: ik heb er weinig over te zeggen, Vriend heeft zijn werk daar en dat weet ik vanaf het begin en accepteer ik ook. We zijn er vanaf het begin uit dat ik degene ben die naar hem zou moeten verhuizen en daar heb ik geen problemen mee. Ik heb aangegeven dat ik erover wil praten zodra we elkaar weer zien dit weekend… maar ik heb niet echt het gevoel dat hij echt om het idee staat te springen dat ik rond januari bij hem in zou willen trekken. Hij zei op de app gisterenavond: “het komt wel goed”. Maar hier heb ik simpelweg niks aan, omdat ik nu voor mijn gevoel een duidelijk plan moet hebben dat ik OF daar werk kan zoeken voor komend jaar OF hier nog 1 dag moet zoeken omdat ik er niet van hou dingen uit te stellen en ik gewoon zeker wil zijn van een baan mocht ik daar intrekken. Hij is meer zo van, alles komt wel op zijn pootjes terecht… en ook al weet ik dat hij genoeg verdiend om ons beiden te onderhouden, ik wil gewoon mijn eigen geld verdienen en niet zonder werk zitten uiteindelijk.
Hoe hebben jullie dit in het begin met jullie vriend/vriendin besproken? ging het soepel of lastig?
Ik vind het namelijk erg moeilijk om er over te beginnen omdat ik bang ben dat ik al snel negatief overkom zoals " als ik niet bij je in kan trekken dan zie ik het niet meer zo zitten omdat de afstand mijn carrière en onze relatie in de weg gaat staan". Dat wil ik niet. wil het gewoon op een positieve manier benaderen…
Liefs Demi