GR Xmax, Ymax bepalen (wiskunde)

Hoe kun je Xmax, Ymax, Xmin, Ymin bepalen als het niet bij de opdracht staat?

EDIT: Ik bedoel de window-instellingen en ik heb een TI 83+

Poe, uhm. Hoe zat dat ook alweer. Weet alleen dat als je xmax en xmin hebt je met Zoomfit ook automatisch ymax en ymin kan doen.
Verder kan ik het niet bedenken. Ik gok 't altijd een beetje xD

met je GR? Door het plaatje te tekenen en dan naar het calc menu gaan en eerst het minimum uitrekenen het laagste punt, eerst links van het laagste punt gaan zitten en dan rechts. En dan verschijnt de xmin en ymin op je scherm. Hetzelfde doe je met het maximum.

Ok, en hoe moet ik Xmax en Xmin bepalen dan? :stuck_out_tongue:

Ja, dat weet ik dus ff niet.

Maar je hebt een TI? Of een Casio?

Want ik heb een TI en van een casio weet ik het niet. Van een TI ook niet, maar goed.

ja optie zoomfit. en voor de rest kun je alleen aan de formule zien

Ik heb trouwens een TI 83+

Volgens mij heb je me verkeerd begrepen. Ik bedoel de Xmax, Ymax bij de window-instellingen. :stuck_out_tongue:

shift + view window, en dan heb je daar de instellingen? althans dat is bij mij zo!

gewoon zoomfit en dan steeds wat aanpassen… doe ik haha!

maar moet je dit weten voor 'n toets oid of gewoon, zodat je t goed kunt instellen?

sowieso goed lezen; als het gaat om y = temperatuur in augustus, zal het tussen de 0 en 40 zitten; en x zal dan 0 t/m 31 zijn (van 1 augustus, 2 augustus … 31 augustus). succes ik ga ook weer leren voor mn toetsweeeek! xx

Oh haha ja sorry. Ik kan echt niet lezen xd. Maar inderdaad eerst zoomfit doen en dan gewoon zorgen dat je een duidelijk, niet al te klein plaatje krijgt. Dat doe je door het steeds wat aan te passen, want heel vaak met zoomfit maakt ie de ymax echt gigantisch. Succes :slightly_smiling_face:!

Ja, het is voor een toets…

Owh en thanks nu snap ik wel hoe ik de X moet instellen, want in de opdracht ging het ook over een maand.