gouden tip voor organiseren aantekeningen en huiswerk???/

hoihoi
ik ga 5 havo overdoen, ben vorig jaar gewoon geslaagd hoor. Maargoed
elk jaar probeer ik een anders systeem uit. Het zit zo; voor elk vak heb je hw en aantekeningen, hoe bewaar je dit het makkelijkst en kan je het naar elke les meenemen zonder teveel gedoe. Ik heb nu tabbladen, een map en collegeblokken. Dan schrijf ik in de les in collegeblokken en dan doe ik het daarna in mn map bij het bijbehorende tabblad. Dit is het beste wat ik kan bedenken. Heb dit vorgi jaar ook geprobeerd, maar ik vind het niet suer handig…
De gene met de de gouden tip, ben ik zooo dankbaar!!
Groetjes

up

:upside_down_face:

Je mag zeker niet op een laptop werken he? Dan zou ik gewoon gaan voor ouderwetse schriften. Dan heb je alles bij elkaar. Waarom mag je eigenlijk de 5e overdoen als je geslaagd bent? Of is dat prive?

^ Oke dat is echt veel beter, haha.

@impolite ik denk dat het heel handig is, maar ik snap het niet helemaal. Zou je het nog eens heel goed kunnen uitleggen? ik begrijp dingen niet zo snel :flushed:

@coccolare ik ben uitgeloot en wil hogere cijfers halen

oh wacht ik snap het bijna haha. En je huiswerk maaktje in aparte schriften?

hey, ik zit nu in mijn examenjaar en wat voor mij het beste werkt is om standaard een collegeblok & mapje in je tas te doen.
in mijn collegeblok heb ik 4 paperclips gezet zodat ik daar dus in totaal 4 vakken in kan maken. Ik gebruik hem niet voor opdrachten maar voor samenvattingen! zodat ik als ik toetsen/examens heb een schrift heb met alleen maar samenvattingen om goed te leren, het werkt super goed. opdrachten maak ik gewoon in aparte scriften die ik standaard in mijn boek heb zitten zodat ik ze nooit vergeet.
en daarbij : ik heb nu geen last meer van veel schriften / losse blaadjes.
En het mapje: daar doe ik al mijn losse papieren in die ik krijg. en aan het einde van de week zoek ik het thuis uit.

Hoop dat het een beetje duidelijk is en succes!

Ik gebruik voor huiswerk/opdrachten maken een collegeblok met tabbladen, zodat ik meerdere vakken in een schrift kan doen. En per vak heb ik een a5-formaat schriftje waar ik aantekeningen in maak. Dit kan ik in mijn boek schuiven zodat ik dat altijd bij elkaar heb.

Super bedankt allemaa. Denk dat ik de tips van impolite ga proberen. Maar dan heb ke nooit de aantekeningen bij je? Is dat niet onhandig als je iets terug moet zoeken?

Dan kan je die map met aantekeningen toch ook meenemen als je alles bij je wil hebben? Bij de action verkopen ze ook schriften waar je steeds blaadjes in en uit kunt halen, dat zou ook een oplossing voor je kunnen zijn :slightly_smiling_face:

Ik doe zelf gewoon elke les met een blok lijntjespapier op aantekeningen te maken en na de les stop ik alle papieren van 1 vak in een map en zo heb ik uiteindelijk gewoon voor elk vak een map met papieren… Ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten doen? Met vaste schriften werken vind ik onhandig omdat er vaak papieren worden uitgedeeld in de les en dan zit je daar met losse papieren en je schrift urghhh.

mag ik vragen waarom je je examenjaar over doet terwijl je geslaagd bent? :’)

Ik heb twee 23-rings mappen - een witte en een groene. Elke map is verdeeld in vier secties door vier tabbladen. In mijn groene map heb ik allemaal ‘‘technische’’ vakken; wiskunde, biologie, scheikunde en natuurkunde, dus als je bijvoorbeeld naar de sectie wiskunde gaat, vind je in een doorzichtige map een A4 schrift (daar maak ik al mijn huiswerk opdrachten in) en ook een studieschema. En dit is hetzelfde bij alle andere vakken.

Alleen ben ik bang dat mijn tas heel erg zwaar wordt. Dit is de eerste keer dat ik het probeer tho.

Die vraag is al beantwoord.

Nouja het is niet de gouden tip, maar ik werkte altijd in een groot schrift en dan schreef ik altijd de datum erbij. Dan kun je dingen veel makkelijker terugvinden. Ik nam dan een schrift per vak en dan aan de voorkant begon ik met aantekeningen en aan de achterkant met opdrachten.

Ik werkte op school altijd 1 schrift per vak voor aantekeningen en huiswerk. Aantekeningen maakte ik dan altijd op een aparte pagina. Als er dan een proefwerk aan kwam las ik die aantekeningen nog door en maakte ik samenvattingen in collegeblokken zodat ik alles bij elkaar heb. Misschien niet handig maar zo werkt het voor mij wel.

Uhm, hou je er rekening mee dat de centrale selecties steeds meer verdwijnen, er steeds vaker en meer decentraal wordt geselecteerd en er daar niet heel veel op cijfers wordt gelet? Ik dacht vorig jaar dat ik uitgeloot zou worden bij mijn studie door mijn cijfers op school, maar het blijkt dat er veel meer wordt gekeken naar een toets die je moet maken over je algemene kennis over een studie en over je motivatie. Dat je een 9 hebt voor tekenen en Grieks hoeft tenslotte ook niet te betekenen dat doordat je gemiddelde nu hoger is je een betere dokter of advocaat wordt dan iemand met iets lagere cijfers, daarom verdwijnt de loting gebaseerd op lotingsklasses steeds meer.

Wow, het verbaasd me eigenlijk dat zo weinig mensen gewoon voor elk vak een apart schrift hebben. Maar wat jullie zeggen klinkt veel handiger.

Superhandige tips allemaal!