gouden sieraden

heeii,
Kan je met gouden sieraden ook gewoon douchen en zwemmen ect. Ik weet wel dat het met zilver kan, maar als ik eerlijk ben staat goud mij beter(en ik ben een beetje te lui om altijd alles voor het slapen of douchen af te doen). Sorry als dit een hele domme vraag is, maar ik kon het nergens vinden op google. :flushed:

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof van wel. Alleen wordt het dan wel sneller dof denk ik. Ik doe het persoonlijk wel af zodat het langer mooi blijft.

Volgens mij wel maar ik zou het gewoon afdoen.

ik draag altijd goud. Doe het nooit af. Zelfs niet naar de sauna oid. Is nog steeds mooi en ik laat het dan 1x in het jaar ofzo schoonmaken bij mijn juwelier.

Doe het gewoon uit :’)

zou het erger vinden dat je aan het zwemmen bent en je tot de conclusie komt dat ie weg is in het water ofz.

Ik zou ze gewoon uit doen inderdaad, straks raak je ze kwijt of beschadigen ze toch een beetje en dat zou zonde zijn

Goud kan je gewoon mee slapen en mee zwemmen etc.; het is namelijk het zuiverste edel metaal wat er is, het is geheel onreactief en corrodeert dus niet. (Daarom word er vaak een laagje bladgoud aangebracht op spullen die beschermd moeten worden) Zilver corrodeert oa. aan zuurstof maar daar heeft goud dus geen last van. Tenzij je van plan was je goud in extreem bijtende middeltjes te dopen hoef je je nergens zorgen over te maken :slightly_smiling_face: Afdoen zou alleen beter zijn om krassen/kwijt raken te voorkomen. Zilver kun je beter wel afdoen.

Met mijn sieraden heb ik dit probleempje gelukkig niet. De kwaliteit is zo top dat ik mij nergens druk voor hoef te maken :upside_down_face:

Ik kan ermee baden, slapen en sporten. Oh ik draag wel uitsluitend sieraden van Baunat :bowing_man:

Ik draag zelf ook goud. Als je weet dat het echt is dan kun je er prima mee douchen en zwemmen. Is het goudkleurig (staal in de kleur van goud) dan ga je op een gegeven moment zien dat de kleur er van af gaat.

XO

Ik ga stuk hier

Met alle sieraden gemaakt van edele metalen heb je dit probleem niet. Zilver moet je op z’n hoogst af en toe oppoetsen als je het niet draagt (omdat huid-olieën het ‘schoon’ houden). Heeft dus niet zoveel met de ‘top kwaliteit’ van dat merk te maken, deze kwaliteiten kun je terug vinden in elk merk dat de juiste metalen gebruikt.

Altijd bijzonder als iemand met een account met 1 bericht een topic vind waarin al maanden of jaren niet meer gereageerd is.