Goud -> zilver???

Heey
Ik heb gister bij de Six een gouden ring met een uiltje :blush: gekocht. En ik had hm gister even om en vandaag had ik hem naar school ook om. En op school zag ik dat de ring voor een deel zilver is geworden??! Hoe kan dat? En net was ik m’n kettinkjes aan het uitzoeken en toen zag ik dat een goudkleurig kettinkje an de Hema ook zilver is geworden?! (2/3 weken geleden gekocht) Je ziet wel nog een paar gouden ‘restjes’ mijn vraag: hoe kan dit??En is er iets waardoor het weer goud word?
Xxx
Hopelijk kunnen jullie me helpen :slightly_smiling_face:

Omdat het geen echt goud is, gewoon een goudkleurig laagje wat erop zit. Als je wil dat je sieraden mooi blijven kun je beter wat duurdere sieraden kopen :slightly_smiling_face:

Dat snap k ook, maar ik heb die gekocht omdat ze super cute waren. Is er geen manier om dat te voorkomen?( dat ze zilver worden)

Nope helaas. Is gewoon slechte kwaliteit.

Een laagje (doorzichtige) nagellak erover heen doen werkt toch weleens?
Zelf nooit geprobeerd, maar ik hoor het vaker.

Doorzichtig nagellak helpt vooral bij ringen met steentjes. Denk dat zo’n groot oppervlak niet heel mooi wordt. Maar je doet er niks aan, pure slijtage. Duurdere sieraden of leven met een zilver kleurige ring.

Bij ringen kan je er inderdaad wat doorzichtige nagellak overheen doen, bij kettingen ed werkt dit natuurlijk niet. Maar achteraf kun je er niks aan doen.

Ik heb hier ook echt altijd last van, wat ik echt jammer vind.
Al die ‘fake sieraden’ zijn juist altijd zo leuk en apart en daar hou ik van.
Maar het word altijd al heel snel lelijk (terwijl sommige dingen nog vrij duur zijn ook!) en ik vind ook dat dat materiaal altijd stinkt.
Ik kan ook nooit echt zilveren sieraden vinden die er net zo leuk en apart uitzien als die neppe… :hammer:

Misschien moet je zilverkleurige sieraden kopen. Die van mij worden altijd een beetje goud/rose door slijtage