Gothic, Emo, Hippie, Metalhead, scene, alternatief...enz. enz.

HoiHoi, Dit is een soort van 'mijnmening’topic. Wat ik ervan vind,zeg maar.
misschien kom ik hard uit de bocht. sorry daarvoor.
het is niet de bedoeling dat het een haat topic word.
ik vroeg me af hoe jullie erover denken.

Ik vind het altijd zo irritant als mensen gaan zeuren over stijlen. Daarmee bedoel ik kleding en muziek stijl (levensstijl)

er zijn dan bijvoorbeeld van die mensen die helemaal denken van: ‘oww ik ben gothic!’
terwijl ze alleen maar een zwart adidas vest dragen met zwarte uggs. en rock muziek luisteren.
Dat vind ik irritant omdat elke style iets moois heeft en iets speciaals en dan word dat verpest met een verkeerd beeld.

ik vind het ook vervelend als mensen zeggen van ik ben scene en er zijn van die mensen die zeggen van dat ben je niet want je bent jezelf.
ja is ook zo je bent jezelf maar het is dan hun levensstijl.

tenslotte als je op gaat zoeken op internet naar voorbeelden van kleding ideeën naar de stijlen die vaak genoemd worden vind je het minder snel met: blauw haar en zwart witte kleding.
als je dan scene blauw haar intypt of emo zwart witte kleding is het veel makkelijker te vinden.
sorry dit is erg vaag uitgelegd

ofterwijl wat ik met mijn mening wil zeggen: mensen volgen levensstijlen. Laat mensen hun levensstijlen benoemen tot de categorie waar ze in horen terwijl ze gewoon hun eigen ik zijn. maar benoem jezelf niet tot iets wat je niet bent.

Dit was mijn mening, hoe denken jullie erover ?

Groetjes AliceDreams (:

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt AliceDreams, maar ik vind het vervelend als er word gescholden met stijlen. Ik en een hele goede vriendin van me hebben fel gekleurd haar en neigen een beetje richting de “scene” kant (ook met kleding…), maar vaak roepen mensen ons na met bv “stomme emo"s” en dat soort dingen. Ik snap dat zo niet he, iedereen heeft toch zijn eigen smaak en stijl? Accepteer elkaar nou maar gwn, zou de wereld veel mooier van worden!

Als iemand zichzelf in een categorie wilt plaatsen, mag dat best van mij. Ik vind niet dat een ander mag zeggen ‘Nee, jij hoort daar niet bij!’.

Dan krijgen we het verhaal weer van ‘jij bent een wannabeeeeee’

Iedereen mag van mij zelf beslissen waartoe ze willen horen en als ze zichzelf gothic vinden, prima, dan vinden ze zichzelf gothic. Ik ga niet zeggen dat ze van mij niet tot de categorie gothic mogen horen.

Ach. Iedereen mag gewoon doen en laten wat hij/zij zelf wilt. Als iedereen nou eens elkaar in z’n waarde zou laten, is t weer een stukje makkelijker. Maar zo is het nou eenmaal niet en dat zal ook nooit gebeuren. Nooit zal iedereen, iedereen accepteren. Vage zin, maar je snapt wat ik bedoel.

Iedereen wordt door de buitenwereld toch wel in hokjes gestopt, dus waarom zou je jezelf niet in een hokje mogen stoppen?