Gotham

Wie kijkt deze serie nog meer?

Gotham is een Amerikaanse misdaadserie van de zender FOX, bedacht door Bruno Heller. De serie is gebaseerd op de personages uit de Batman-strips van DC Comics, maar speelt zich jaren voor Batman af. In plaats daarvan staat rechercheur James Gordon centraal, gespeeld door Ben McKenzie.

Plot
James Gordon, een nieuwe rechercheur bij de politie van Gotham City, krijgt de opdracht om samen met ervaren rechercheur Harvey Bullock één van de meest geruchtmakende zaken in Gotham ooit te onderzoeken: de moord op Thomas en Martha Wayne. Tijdens zijn onderzoek ontmoet Gordon de jonge zoon van het duo, Bruce, die nu door zijn butler Alfred Pennyworth wordt opgevoed. Tijdens het onderzoek raakt Gordon betrokken bij de Gothamse maffia-families en hun bondgenoten, zoals Fish Mooney, Don Carmine Falcone, en de Italiaanse maffiabaas Salvatore Maroni. Tevens wordt in de loop van de serie de oorsprong getoond van enkele van Batman’s bekende tegenstanders, zoals Penguin, Riddler, Catwoman, de Joker, Two-Face, en Poison Ivy.

Trailer seizoen 1:
https://youtu.be/9k08GueQlPg

Ik vind het een hele leuke serie heb alleen geen tijd gehad om vorig jaar seizoen 1 af te kijken dus ik loop erg achter.

Ik kijk het af en toe met mijn vriend mee, maar ik wil er denk ik ook ooit mee beginnen.

Ja ik volg het! Leuke serie, alleen de aflevering van vorige week vond ik erg jammer.

Bedoel je met wat er met Jerome gebeurde? Daar zat ik namelijk echt met shock naar te kijken want had dat echt niet verwacht.

Klinkt gaaf! Ik ga er binnenkort eens aan beginnen.

^ Ja zeker doen! Als je houdt van Batman zal je er zeker geen spijt van krijgen.

Ja, vond dat erg jammer. Ik had het wel een beetje verwacht.

Aflevering van gisteren was ook weer leuk!

echt zalige serie gotham! en vooral omdat gordon vroeger in the oc speelde haha :bowing_man:

jerome is echt badass :hugs:

^ ja hij is echt awesome maar penguin blijft nog steeds mijn favoriet

Nieuwe aflevering gisteren weer gezien! Blijft een gave serie :slightly_smiling_face:

omg pinguin cutting of butch hand :open_mouth: pinguin gaat echt wel ver voor zijn moeder te redden wow

Haha ja echt he! Hij maakt het wel spannend.

inderdaad hij speelt zijn rol echt goed!

Ja de aflevering was zo awesome
En ook de introductie van een van mijn favoriete batman slechterikken : firefly
ben er nog niet helemaal over uit of ik het leuk vind dat ze die veranderd hebben naar een vrouw maar vond wel dat Bridget het leuk deed dus ben benieuwd wat ze daar verder nog mee doen.

En Penguin is inderdaad echt helemaal gek maar had wel verwacht dat ie zoiets zo doen met die hand van Butch

Ik wil trouwens dat Zsasz weer eens in beeld komt vind hem ook echt awesome

Weer een leuke aflevering gisteren!
wat er met ms kringle gebeurde had ik echt totaal niet aan zien komen

Wow inderdaad. Hij gaf wel snel op vind ik, hij had iets kunnen doen of tenminste proberen.