Google Chromebook?

De ingang van mijn laptop waar je je netadapter aan moet sluiten is het langzaam aan het begeven (bekend probleem bij HP, ben er toch ingetrapt, grr). Ik zat er over te denken om over te stappen op de Google Chromebook (met de zachte prijs van slechts 270 euro). Ik surf voornamelijk, kijk af en toe wat films en werk eraan voor school (en volgend jaar studie).

Heeft iemand ervaring met de Google Chromebook?

Up!

Nog nooit van gehoord, ik moet wel zeggen dat hij er aantrekkelijk uitziet.

ik heb wel van chrome gehoord maar niet van chromebook?

UP!

hier ben ik wel benieuwd naar!

Up

Wat ga je studeren volgend jaar? Misschien hebben ze daar wel bepaalde eisen voor een laptop, verder heb ik geen ervaring met de Google Chromebook.

ik weet ook niet wat het is…

Met een chromebook kun je niet op windows. Dit betekend dat je geen windows media player hebt, en ook geen software kan installeren.

Voor je studie zeker geen aanrader, en een laptop van 270 euro is meestal geen aanrader.

Ik zou toch eerst eens kijken naar je toekomstige studie, en naar de eisen die de school vooropstelt voor de laptop … Het kan namelijk gebeuren dat je anders binnen een aantal maanden nog eens een nieuwe laptop zal mogen kopen omdat bepaalde programma’s niet zullen draaien op je Chromebook.
Bij zo’n goedkope laptop loop je namelijk de kans dat je bepaalde software niet zal kunnen installeren.

Dit. Op de Chromebook staat ChromeOS, een operating system dat ontwikkelt is door Google. Ik heb de specificaties van de Chromebook bekeken via hun site, maar ik kan nergens een cd/dvd lezer vinden. Ook heeft deze laptop 2 USB 2.0 poorten, terwijl de meeste nieuwe laptops USB 3.0 poorten hebben (USB 3.0 poorten zijn een stuk sneller dan USB 2.0 poorten, dit betekend dat je sneller grote hoeveelheden data kan overzetten).

Ik heb aan het begin van mijn studie ook een goedkopere laptop gekocht, puur omdat ik niet veel kon uitgeven. Een jaar later ging mijn laptop stuk, net op een moment dat ik het niet kon gebruiken. Dat is al een hele tijd geleden, inmiddels heb ik een Macbook met OS X Mountain Lion en Windows 8 erop en dat werkt prima. Een Macbook is prijzig en je hebt ook andere (wat minder prijzige) laptops die prima zijn, maar verwacht niet te veel van een laptop die 270 euro kost…