Goodmorning breakfast

Misschien wel een veel besproken onderwerp maar… Wat is nou echt een ontbijtje om aan te raden?
Ik heb al veel geprobeerd maar… brood krijg ik gewoon niet weg (ook niet geroosterd), ik heb een tijd yoghurt/vanille vla met crueslie of van die kelloggs pops gegeten maar dat was 't ook weer niet… Daarna een poos kwart (liep die tijd bij een acupuncturist en die zei dat koud eten 's ochtends niet goed was voor je milt wilt s’ochtends een warme boost of zo… denk niet dat 't heel veel uit maakt) toen raadde ze me havermout aan… Maar ik vond het echt nergens naar smaken? Misschien mensen tips over hoe 't wel wel lekker kan maken?? Enn… daarna ben ik overgestapt naar Custard vla (elke ochtend zelf maken met warme melk, custard poeder en suiker…) niet bepaald het gezondste maaltijd maar oké…

Nu mijn vraag: wat eten jullie als ontbijt? Hebben jullie misschien tips voor mij… en het hoeft echt niet het gezondste van het gezondste te zijn… Of iets hoe je havermout/iets wat daarop lijkt lekkerder kan maken. Maar gewoon dat ik er even mee vooruit ga… Ik sta rond half 7 op en moet om 07:15 de deur uit… Fiets 15 minuten naar het station dan 16 min trein en 5 min fietsen of 10-15 min lopen ongeveer…

Er is een heel topic over havermout, vrij recent ook. En smoothie is ook een lekker ontbijt en makkelijk weg te krijgen!

Oatmeal recepten topic!

Ik heb ook wel eens havermout als ontbijt gehad. Misschien dat je eens wat suiker er door heen moet doen, misschien dat het dan voor jou wat beter smaakt? :wink:

Heb ik toen gedaan maar dan moet ik er echt best veel in doen haha! M’n moeder zei met stroop maar dat lijkt me echt walgelijk

Ik ontbijt ook heel slecht, dus ik ga dit topic wel volgen. Meestal eet ik in mijn eerste pauze, 10 uur, een pistoletje.

Jaa… Ik ontbijt sowiso altijd wel maar in mijn ontbijt zit 16 gram suiker… (12 gram custard en 250 ml melk…) maar indd voor de eerste pauze heb ik al mega honger…

Met honing vind ik persoonlijk wel heel lekker, en dat proef je al vrij snel.

Ik zelf heb tegenwoordig kleine bakjes yoghurt met haver van de Albertheijn, is 95 cent per stuk en ik heb geen idee of het nou zo geweldig gezond is, maar persoonlijk vind ik het erg lekker en heel weinig werk. (het heet 'natural beauty en is wit met lichtgroen vormgegeven en staat bij zuivel, mocht je het willen kopen)

Hmm doet me denken aan de vakantie! Hadden toen alleen broodjes maar toen bij supermarkt dat van activia ofzo gekocht daar zat dat inderdaad ook bij! Maar vult dat goed?

Vind ik persoonlijk wel :slightly_smiling_face:

Okee! Zijn dat deze http://www.ah.nl/appie/zoeken?rq=AH+yoghurt+mueslie

Yep, zit ook een lepeltje in dus je kan ze ook mee in de trein nemen mocht je via dat reizen en 's ochtends geen tijd hebben.

Aha slimm!! Hoe groot is dat ongeveer of kan je dat niet echt aanmeten haha? :stuck_out_tongue: K ga t wel proberen denk ik! Thanks

Havermout met appel en kaneel, heerlijk! :slightly_smiling_face:

ik neem altijd alpro yoghurt met appel en kaneel & dan meestal nog wat muesli erbij (geen cruesli want daar zit dan weer veel suiker in)

Ik at altijd yoghurt met roosvicee. Sinds deze week eet ik het met muesli. Ik ben begonnen met muesli om zo net even wat meer vezels binnen te krijgen. Ik eet heel weinig brood. Niet dat dat kleine beetje muesli veel vezels bevat, maar alle kleine beetjes zijn mee genomen, haha!

Ik ben gek op Brinta of knackenbrod met smeerkaas of kipfilet mjum :3

Ik drink er vaak een glas melk bij.

Ik doe havermout met melk… warm maken dan kaas erbij en weer warm maken.
Daarna door elkaar roeren en lekker ontbijtje

Owja, ja voor mij vult dat niet genoeg :frowning_face: maar ik ga nu van die activia bakjes proberen met uh yoghurt en mueslie erbij :slightly_smiling_face: