gone

gone

Zeg dat je het wil vanwege menstruatie ?
Ik ga morgen ook naar de dokter voor de pil, ook oa voor seks & ook voor menstruatie, maar ik ga dus écht niet tegen die dokter zeggen dat ik al seks heb gehad, als me moeder erbij is.
Maar als je wilt dat je moeder het weet, moet je het toch gewoon zeggen?

als je neit wil dat ze weet dat je seks hebt zeg je dat je het wil omdat je je ongesteldheid wil controleren.

en anders wel gewoon zeggen, ik ken je moeder neit dus weet ook niet hoe je dat moet brengen :stuck_out_tongue:

Ik had dat ook :‘D ik zat bij de dokter, vroeg de dokter "heb je al eens seks gehad"en ik zei nee, terwijl ik dat wel had.
nu heb ik er geen problemen mee mijn moeder snapt echt wel dat je na 2 jaar en 4 maanden als seks hebt gehad met je vriend :’)

Mijn moeder begon er zelf over.
Maar gewoon eerlijk zeggen alsof zij geen seks heb.

lijkt me logisch, anders bestond dit topic niet :grinning_face_with_smiling_eyes:

oja, ff mijn mening…
ik ken jouw moeder niet, maar ik denk dat je het gewoon tegen dr kan zeggen, toch? na 1,5 jaar snapt ze dat toch wel neem ik aan?
en anders als je het nog niet wil zeggen, maar wel aan de pil wil, kan je zeggen dat het is voor de buikpijn die je hebt als je ongesteld bent… dat heb ik ook gezegd…

Ik ben zo een beetje van mening dat als je niet met je moeder durft praten over seks, je er ook niet klaar voor bent.
Je hebt al een jaar en een half een relatie? Dan is het toch logisch dat jullie daar aan denken?

ja ik wil het wel zeggen…
ik ben 14 jaar oud, maar ik zit n 4 gymnasium dus ik voel me wel ouder en de meeste mensen geloven ook niet dat ik 14 ben ,maar hier heerst een soort taboe over seks dus…
ik ga naar de dokter voor acneXD , heb het niet heel erg, maar heb met opzet al 2 weken geen creme gesmeerd dus nu is het wat erger en kan ik naar de dokter:P,//

Kan je die taboe gewoon niet doorbreken door erover te beginnen? Lijkt me echt beter zo hoor… Jouw keuze natuurlijk, maar ik vind het zo raar dat er nu in de 21e eeuw nog zo’n taboe kan heersen in een gezin rond seks.

Je kan je wel ouder voelen, maar dat ben je niet.

Haha, ik ben 15 en zit in 5 gymnasium. :stuck_out_tongue:
Maar goed… Ik heb niet echt iets toe te voegen aan de reacties van de rest. Succes iig.

dat weet ik wel , maar ik gebruik dit als indicatie om aan te tonen dat ik er wel aan toe kan zijn, want ik vind het persoonlijk redelijk raar om op je 14 e met iemand naar bed te gaan
(ben overigens bijna 15)

je kunt ook de pil krijgen tegen acné! en dan zeg je erbij dat je ook heel erg last hebt van buikpijn als je ongesteld bent en dat je gehoord hebt dat de pil daar wel goed tegen werkt.

ja dat was mijn idee ook ^^
maar dan ben ik nog niets opgeschoten met mijn moeder

ja dt is waar, maar ze dooen heel vaak alsof ik daar nog niets over weet en er ook niets over mag weten ofso,… maar ik denk dat ik ga tegen acne en dan als de pil wordt voorgeschreven een of andere tactische opmerking maken tegen mijn moeder ofzo…
nja… ik vind het best moeilijk…

Mijn moeder begon er ook zelf over.
Gewoon zeggen dat je aan de pil wilt, zo moeilijk is dat toch niet?

Als ik 14/15/16 , zelf als ik 18 ben zou ik de pil niet mogen gebruiken van mijn moeder. Zij wilt er niet aan denken dat ik seks heb met een vriendje enz.
Cultuurverschil , dus het kan wel moeilijk zijn vooral als je moeder het niet accepteert.

ja voor mij wel, omdat hier never over seks gesproken wordt ben ook enig kind…
dus ook mijn broers en zussen kunnen er niet over beginnenn