Golvend haar

Hey!

Ik heb van nature golvend haar, vanboven is het stijl tot ongeveer aan mn oren en daar begint het te golven maar het zijn niet zo’n mooie golven, daarom stijl ik het veel. Dit is super slecht voor m’n haar en ik wil n alternatief vinden om m’n haar toch in mooiere golven te krijgen zonder extreme beschadiging en zonder dat het super hard begint te pluizen…
Ik heb al geprobeerd om na het douchen als mijn haar nog een beetje vochtig was vlechtjes in te doen en dan daarmee te gaan slapen maar dat is niet zo mooi, het pluist dan enorm enzo.
(Ik douch meestal 's avonds vanwege tijdsgebrek 's ochtends)
Ik ben het zoiezo al aan het laten groeien omdat hoe langer dat het wordt, hoe minder dat het golft… Maar ik heb ook iets nodig voor nu, dus heeft er iemand een ideetje? :slightly_smiling_face:

Ik spray het 's morgens een beetje nat met een soort plantenspuitje en verdeel dan een beetje gel over mijn handen en knijp in mijn haar (scrunchen geloof ik dat het heet). Mousse werkt voor mij niet zo omdat het dan lijkt alsof ik vettig haar heb, maar dit kan voor jou natuurlijk wel werken. Je kan ook proberen om, wanneer je haar vochtig is, het een beetje op te draaien en het een kwartiertje vast te zetten met een (aantal) speld(jes), zo wordt het gegolfde effect beter. Ondertussen kan je ontbijten of je make-up doen e.d.

Het is een kwestie van uitproberen en zien wat voor jou werkt!

Mousse werkt ook niet goed bij mij :wink: gel heb ik nog niet geprobeerd, en dat met de speldjes kan wel n optie zijn als ik veel tijd heb maar aangezien mijn haar heel langzaam droogt omdat ik super dik haar heb is dit niet echt geschikt voor schooldagen denk ik…
Toch bedankt :slightly_smiling_face:

Vandaar dat je het niet nat moet spuiten maar enkel vochtig :slightly_smiling_face:
Om er gel in te doen zal je dit toch ook moeten doen hoor!

Ohja, ik las laatst ook nog iets over een product voor gekruld haar:
http://www.uniquestyle.nl/2013/01/redken-fresh-curls-producten/

En op deze manier doe ik het met gel:
http://www.uniquestyle.nl/2012/04/my-hair-secret/