Goeie vriend en vriendin

Heei,
Een jongen uit mijn klas en een van mijn beste vriendinnen hebben een soort bijna-verkering, alleen die jongen doet voor mijn gevoel een beetje zijn best voor zowat ieder meisje om zegmaar maar iemand te krijgen… Die jongen is echt heel lief enzo dus vind het heel leuk voor haar enzo maar een paar dagen terug zei hij nog dat hij een ander meisje leuk vond en dat hij die vriendin van mij niet leuk vond… Ik wil het niet voor haar verpesten maar moet ik het tegen haar zeggen??? Wil niet dat ze gekwetst word…
X

Wel tegen haar zeggen, al denk ik niet dat ze je dat in dank afneemt. Ik zou het niet leuk vinden om te horen in ieder geval, maar als je het voorzichtig en serieus brengt vind ik dat wel zo netjes.

Eens ik zou het tegen haar zeggen. En ja, misschien wordt ze wel boos, maar als jullie echt goede vriendinnen zijn, zal ze het waarderen dat je eerlijk tegen haar bent.

Ik zou jouw vriendin dit wel laten weten dat je dat hebt opgevangen. Als je het op die manier niet vertrouwt moet ze dat weten.