Goeie manier om Foundation op te doen?

Ik heb niet heel veel moeite met foundation opdoen het is meer dat het er aan het einde van de middag meestal al half af is waardoor mijn pukkels, puisten, wallen etc. er allemaal door heen te zien zijn.

Ik smeer het gewoon op mijn hand eerst en dan op mijn gezicht met mijn vingers.
Nou had ik het aan iemand gevraagd waarbij het de hele dag bleef zitten en die deed het zelfde.

Ik hoorde ook dat het met een sponsje en een kwast kan maar ik weet niet hoe dat zou moeten.

Hebben jullie nog tips of trucjes waardoor foundation wel lang blijft zitten?

Een sponsje zou ik niet gebruiken want dat absorbeert heel veel van je foundation. Ik zou gewoon je basis proberen ‘versterken’ met bijvoorbeeld een primer, een longlasting foundation, een goede poeder om het te setten, fixing spray. Doorheen de dag kan je dan ook af en toe bijwerken.

http://www.youtube.com/wa…0E03&index=4&feature=plcp misschien helpt dit?

met een soort sponsje in een cirkelvorm draaien en daarna nog met een borsteltje met die haartjes lijk prikken op je huid

ik doe altijd foundation op met een foundationkwast van the body shop, heel handig & het blijft goed zitten

Ik heb eens van een professionele visagist gehoord dat het beste is om het gewoon met je vingers te doen inderdaad, omdat je het dan het beste verdeeld en het dus egaal is. Daarbij moet je het dan gewoon deppen en niet wrijven of zo.

met een stipplin brush, ik kan hem zelf nergens vinden. op bybeautygloss kan je hem volgens mij bestellen en hij is roze. mascha heeft er zelf ook filmpjes van gemaakt. :slightly_smiling_face:

Inderdaad. Hoe lang je foundation blijft zitten heeft niet zo heel veel te maken met hoe je het aanbrengt, maar of je een primer en een setting powder en eventueel spray gebruikt. Ik zelf gebruik de Prime and Fine primer van Catrice, dan breng ik mijn foundation aan met een stippling brush en daarna dep ik hem nog wat in met mijn vingers, en dan heel lichtjes een poeder erover. Succes!

Ik gebruik de Beautyblender echt ontzettend fijn. Kun je op boozyshop.com kopen, het is een soort ei vormige spons die je nat moet maken en daarna moet je je foundation op je huid ‘bouncen’ op youtube staat het heel goed uitgelegd. En daarna afpoederen. Ik gebruik zelf foundation van Vichy Normaderm die blijft echt heel goed zitten en is goed voor je huid! Succes

Ik denk niet dat het persé ligt aan de manier van opdoen. Gebruik je vloeibare foundation en heb je een vette huid? Dan glijd je foundation makkelijker van je gezicht af.
Een primer kan ook heel goed helpen. En door een setting spray te gebruiken of af te poederen zal het ook beter op je gezicht blijven zitten.

Ik ga gewoon zeggen wat ik allemaal gebruik:
moisturizer, dan een groene coverstick, dan een bruine coverstick erover en dan foundation van Yves Rocher. Daarna doe ik nog poeder op. Poeder zorgt denk ik ook ervoor dat het beter op je gezicht blijft

ben ik de enige die het met haar vingers erop smeert?

Ik ben van een visagist geleerd dat je eerst het op de rug van je hand ‘spuit’. Vanuit daar met je vingers stippen zet op je gezicht: dus bijv. 3 stippen op je voorhoofd, onder beide ogen een paar stippen, vanonder op je wang, op de neus en kin een paar. En vanuit dat het uitsmeert.

Nee ik doe dit ook.

Ik had ook altijd dat mijn foundation er halverwege de dag bijna helemaal af was, gebruik nu PhotoFinish van Catrice en deze blijft wel heel de dag mooi op zitten. Misschien dat je van foundation moet switchen?

Ik smeer het gewoon met mijn handen uit, persoonlijk vind ik dit het fijnste werken. Ik werk van het midden naar buiten, dus ik begin tussen mijn ogen en bij mijn neus.