goedo gezichtsverzorging?

wat heb je nou allemaal echt nodig om je gezicht dagelijks goed te verzorgen tegen puistjes etc. ?
x

Zeep voor de vette huid, lauw water, tonic, dagcrème, nachtcrème.

Dat verschilt per persoon. (wat werkt etc.) Maar ik denk dat als je van een basis uitgaat voor elk huidtype sowieso dagcrème: beschermt je gezicht tegen invloeden van buitenaf, reinigingstonic/melk: om make-upresten echt goed te verwijderen en de pH-waarde neutraal te krijgen en misschien een nachtcrème voor jouw huidtype die bij jou verschil maken en een goede facewash voor je huidtype. Maar niet te veel rotzooien met je huid, wordt het alleen maar erger op!

ik heb reinigingsgel ( porien openen), reinigingstonic ( om porien te sluiten), een moisturizer en iets dat er voor zorgt dat je minder talg hebt ofzo.

Je moet dus nooit zeep gebruiken voor je gezicht, dat is zo slecht.
Maak van zeep maar reinigingsmelk/gel

Ja, met zeep bedoel ik zo’n gel weetje wel. Van Nivea of Dr. van der hoog ofzo.

Niet daarvan uit gaan! Als je zelf een droge huid hebt, en je gebruikt zeep voor de vette huid, word de huid droger > huid gaat talg aanmaken > puistjes.

Dus altijd naar de juiste zeep vragen/zoeken =) misschien kun je ook even langs de douglas ofzo en daar je huidtype laten testen en je laten adviseren. Of je kunt zelf testen wat voor huid je hebt. Daar staan genoeg testjes over op internet :wink:

Reiniging, lotion, serum, dagverzorging + nachtverzorging.

ik gebruik dag-en-nachtcrème, reinigingsmelk, tonic & zo’n puistjes stick.