Goedkope trucjes voor haar en lijf

Het leek me wel leuk om te lezen welke ‘geheime’ of onbekende producten/trucjes mensen gebruiken om hun lijf en haar stralend te maken. Als hier al een topic over is, mag er een slotje op.

De bekende doe-het-zelf dingen zijn bijvoorbeeld:
-olijfolie voor glanzend haar
-warme melk om je poriën dicht te laten gaan

• honing voor een vermoeide huid

Enz. Nu zullen er vast mensen zijn die dit soort dingen ook doen, maar dan iets wat niet zo heel bekend is? Wat zijn jouw ideale manieren om je haar en huid gezond te houden?

Mijn tip voor als je droog haar hebt en het wassen met goede haarproducten niet helpt:
Als ik eens in de zoveel tijd mijn haar héél vet laat worden (in de vakantie of in het weekend, want het is niet zo fris) doe ik het strak in een staart of in een knot. Ik borstel het veel zodat het vet goed over het hele haar verdeeld wordt. Je eigen ‘vet’ is de beste voeding voor je haar! Was het daarna goed uit en je haar ziet er super gezond uit. Dit moet je wel tenminste 3 keer doen voordat je resultaat ziet. Hoe vaker je dit doet, hoe steviger en glanzender je haar wordt.

Tip voor stralende ogen en een pukkelloze huid: Eet om de zoveel dagen een klein handje Fenegriek (de zaadjes of de poeder). Deze kruid is heel gezond, zitten oliën in en is nog eens een ideaal voor als je verkouden bent, want het geeft een boost aan je weerstand. Deze kruiden zijn vooral in India erg bekend. Groot nadeel: Doe extra veel deo op, want je kán het gaan ruiken als je toevallig heel veel zweet. Het is een krachtig iets en het ruikt wat naar kerrie. :bored:

Tip voor een extra’tje voor je nagels: Maak een voedingssupplement van pure visolie open en smeer deze over de vingertoppen. Het zal langzaam intrekken en is beter dan de ‘normale’ nagelolie. Nadeel: Het ruikt naar vis dus…

Tip voor een pijnlijke mond/blaajes/aften of wondjes: Neem pure sap met bosbessen of eet deze vers, om de een of andere vage reden ben je binnen no time van je mondproblemen af! Dit vertelde mijn tante een keer, en het werkt bij mij in ieder geval prima.

Het heeft dus zo zijn nadelen, maar die wegen niet op tegen de voordelen vind ik. Maar het is maar net of je het fris genoeg vind of niet! Ben wel benieuwd naar andere ideetjes of middeltjes.

Hoe doe je dat dan? Als je droog haar hebt word het niet vet…

?

Jawel hoor, mijn haar is vrij droog maar begint na twee weken toch echt wel vet te worden.

Ze zegt: als ik een keer mijn haar heel vet laat worden, hoe laat zij haar haar vet worden? Mijn haar word nooit vet, al was ik het 3 weken niet.