Goedkope stedentrip

Geen idee waar ik dit moest plaatsen, is ook geen algemeen topic van. MAAR mijn vriend is in februari jarig en we reizen samen graag. Voor mijn verjaardag zijn we een week naar Wroclaw geweest, Polen. Dat was erg goed bevallen en daarom zou ik hem ook graag een reis willen geven. Of nouja reis, een reisje meer want het moet in het weekend ivm mijn opleiding. Alleen waar kan ik nou goedkope aanbiedingen vinden! Heb al gekeken voor ryanair, alleen de plaatsen waar onze voorkeur naar uit gaan staan daar niet bij (of opstappen bij charleroi maar dat is nogal een gedoe). Via NShispeed kan ook alleen dat valt vaak erg duur uit.

Zo ben ik voornamelijk aan het kijken naar Berlijn en Praag. Heeft een van jullie misschien een idee? We willen gaan met het openbaar vervoer!

geen idee, upje.

Upje, ben naar hetzelfde op zoek :slightly_smiling_face:

Want met Polen ben ik via Charleroi gegaan maar dat was zo’n enorm gedoe met de trein en bus daarna. Zeg maar rustig dramatisch dus vandaar dat we dit keer echt in Nederland op willen stappen haha.

Berlijn kan met de hogesnelheidstrein!

berlijn kan gewoon met de slaaptrein hoor. uhm anders net over de grens in duitsland naar berlijn vliegen met airberlin ofzo? is meestal ook niet erg duur.

iets in duitsland/belgie/frankryk.

Ik ben ook op zoek. Iemand site’s? Aanbevelingen? Waar ik op moet letten?

Zit je nog op de middelbare school en heb je een cultuurkaart dan krijg je korting op reizen met treinen en andere openbare vervoeren en je hebt korting op musea’s enzo Kijk ff hier ik weet niet hoe oud je bent

precies wat ik zocht! Ik wil graag naar london voor twee dagen ofzo. en misschien ook naar andere steden, maar het moet niet te duur zijn :slightly_smiling_face:

Ik heb misschien wel iets…
http://www.eurolines.nl/

Een vriendin is een keer met de trein naar Parijs geweest, en die moest in rotterdam op de trein stappen.

Ik ben zelf al eens met Eurolines geweest…
Toch eventjes een paar opmerkingen hierover :stuck_out_tongue:

Ik heb gelukkig een relatief positieve ervaring gehad met Eurolines VOOR DAT GELD. Ik heb 9 euro heen en 9 euro terug naar Parijs betaald in de zomervakantie, dus dat viel heel goed mee. Voor die prijs ben ik gelukkig, maar ik heb wel enkele opmerkingen…

• je moet echt heel hard opletten, ze vertrekken zonder jou, ook al sta je in de rij om in te checken. Die incheckbalie (in Parijs iig) was niet zo duidelijk en er stond een hele lange rij, dus je moet echt veel op voorhand komen.

• onlangs is er een terrorist opgepakt die met Eurolines de grens over ging. Dat verbaast me niets, want ze controlleren je passpoort amper.

• deze zomer zijn er 2 Eurolines busongelukken geweest, iedere keer de schuld van Eurolines zelf. Dat verbaasde me ook niets. :stuck_out_tongue: Het is misschien grof wat ik zeg, maar het personeel dat ik op de bus had, waren illegalen. Ze verstonden geen Nederlands / Engels / Frans / whatever, alleen maar hun eigen taaltje. Ze konden je niets van informatie geven, ze waren duidelijk niet aangepast aan de Europese normen (qua verkeer enzo).
    Dat was vooral irritant als er eventjes een “plaspauze” werd gehouden. Ze konden je niet zeggen voor hoelang ze zouden stoppen. Dat kan dus 5 minuutjes zijn, maar ook een halfuur. Da’s wel belangrijke info als je eventjes wil gaan plassen / een drankje kopen / een luchtje scheppen.

Bij dezen weet je dus vanwaar die goedkope prijs komt. (:
Ik weet niet of ik nog eens met Eurolines zou reizen…

Ohja, nog iets: je bagage NIET in de koffer van de bus stoppen, ook al zeggen ze dat je moet. Er zaten wat rare types bij ons op de bus en er waren 2 valiezen gestolen… Ik vertrouwde het sowieso niet en had m’n bagage bijgehouden.

^ Bedankt dat je het even zegt… Ik zat te twijfelen om daar eens mee te gaan reizen, en had al eerder rare verhalen gehoord. Maar als ik jou zo hoor dan ga ik toch liever voor iets waar ik wat meer geld voor neer leg!