Goedkope stedentrip

Hoihoi allemaal :slightly_smiling_face:

Mijn vriend en ik willen begin januari graag een kleine stedentrip gaan maken, omdat we dan een jaartje samen zijn. We zijn aan het denken over 2/3 nachten. We hebben nog geen idee waar we heen willen, maar we willen graag wel wat ‘goedkoper’ dus zijn aan het denken over gewoon met de auto te gaan, en willen dan graag naar Berlijn toe gaan.
Mijn vraag was, of er meiden zijn die weten waar je leuke/goedkope stedentrips kunt boeken

Als je toch al zelf gaat rijden, kun je net zo goed zelf een hotel/hostel etc. regelen! Kun je ook helemaal zelf je dag uit plannen, scheelt je vaak toch weer geld ipv een trip/tour boeken :slightly_smiling_face: Kost je wel weer tijd, idk of je dat hebt haha

Berlijn is trouwens echt leuk vond ik! Als je tips ofzo wil, moet je me maar even noten :slightly_smiling_face:

Als je zelf met de auto gaat, zou ik gewoon zelf boeken! Zoek een leuke wijk uit en ga kijken op booking.com of air bnb.

Berlijn is echt heel tof en niet zo duur! Vooral als je met de auto gaat zou ik gewoon zelf een hotel boeken, net zo makkelijk.

Ik ben vorige kerstvakantie met mijn vriend naar Brussel gegaan. Heel goedkoop als je studenten OV hebt, je betaald alleen het deel in België met NS International! Dit jaar gaan we naar Dublin, de vliegtickets zijn ongeveer 80 euro per persoon (retour) . Echter is de stad Dublin wel wat duurder dus daar moet je dan wel van tevoren aan denken. Verder is Praag heel goedkoop en super leuk! Ook Budapest is een leuke stad. :slightly_smiling_face:

Ik ga begin januari naar Berlijn met mijn vriend. Wij hebben een hotel geboekt van 270 euro voor 5 nachten + ontbijt elke ochtend voor ons beiden. Ik heb ook hostels gevonden, maar die waren dan minder centraal, hadden geen ontbijt en waren van mindere kwaliteit, maar dan kostte het wel maar 200 euro voor 5 nachten.

Als je het wilt weten: het hotel is Hotel Leonardo Berlin, je hebt ook een hotel leonardo berlin mitte, maar die is duurder ondanks dat ze net zo goed zijn, de ander heeft gewoon een andere ligging.
(normale prijs was trouwens 302 ipv 270, maar als je lid wordt van hun club, wat gratis is, krijgt je 10% korting.)

Ohja en de beste site is booking.com, als je hotels wilt vergelijken. Maar bedenk wel dat je het liefste altijd minimaal een 7.0-7.5 als cijfer voor een hotel of hostel wilt op booking.com, omdat het anders kan tegenvallen.

Er bestaan trouwens ook airbnb’s, maar die kosten dan ook vanaf 40 euro per nacht en daar komen dan nog service en schoonmaakkosten bij, dus wij vonden de 53 euro per nacht inclusief ontbijt voor beiden in een goed centraal gelegen hotel beter haha.

Ik ben in september met mijn vriend naar Gdansk (Polen) geweest. Echt een aanrader!
Met het vliegtuig vanaf Groningen waren we voor 5 dagen (waarvan 3 volle dagen daar). De vliegtickets zijn super goedkoop, retour met zn tweeën in totaal 70€. Appartement hadden we via booking.com geregeld. Eten/openbaar vervoer etc. is daar ook heel goedkoop.
Vorig jaar zijn we met de boot (vanaf Hoek van Holland) naar Londen geweest via De Jong Intra, ook heel leuk maar wel wat duurder!

Maar als je naar Berlijn met de auto gaat zou ik zelf via Booking.com iets huren!