Goedkope recepten

Wie weet goedkope recepten?
Rond de 5 euro…

Word de macaroni en pizza nu wel een beetje zat. :flushed:

up

ik vind 5 euro per maaltijd nog best veel om eerlijk te zijn. Als ik het goed doe, dan ben ik meestal niet meer dan 2 euro per maaltijd kwijt (maak meestal 1 recept voor 2 dagen). Gebakken aardappeltjes met gewoon groenten en vlees is wel lekker en ook heel simpel. of iets met rijst

Voor 5 euro kan je toch veel verder komen dan alleen macaroni en pizza? Volgens mij kan je daar heel veel voor verzinnen, misschien dat vis en vlees wel wat duurder kunnen zijn maar over het algemeen kan je daar nog steeds een zak aardappeltjes en wat groente bij kopen en dan precies op 5 euro uitkomen.

En je hoeft ook geen topmerk te hebben hè, euroshopper is ook lekker, en scheelt echt heel veel!

Nee klopt 5 euro is niet heel veel… maar wij zijn met z’n 2e… En mijn vriend is een grote eter.

Stamppot?
Die wereldmaaltijden van Knorr?

Groenten en fruit bij de LIDL of op de markt kopen is trouwens stukken goedkoper dan bij de AH ofzo. :slightly_smiling_face: dus als je hier nog niet naar had gekeken, is het misschien wat.

Wij zijn thuis met z’n 5en, en mijn vader is een hele grote eter. En wij redden het ook met 5 euro per maaltijd. Rijst met groentes en kip, ovenschotels etc. Er is echt heel veel wat je kan maken.

Pasta pesto
Maaltijd salade
Ovenschotel
Wraps
Tortilla’s
Broodje gezond
uitsmijter

Ideeën genoeg toch?

Ik heb echt zin in al deze dingen xD

Even wat dingen die ik zo kan bedenken:

• Kipsate (30 cent per pakje, uit de vriezer) met nasi (rijst voor 1 euro oid, nasi-bamigroentepak net zoiets)
  • Zak wokgroente (2 euro), noedels (1 euro) en kip (2 euro)
  • Soep met broodjes (soep = 60 cent per blikje, afbakpistoletjes 36 cent dacht ik)
  • Gebakken aardappeltjes, hamburger en salade
  • Quiche (1,50 voor bladerdeeg, 1,50 voor eieren, en dan nog wat groente voor de vulling)
  • Heel veel soorten stamppot

Dat kon ik even bedenken, deze man maakt trouwens elke week een menu met de aanbiedingen van alle grote supermarkten: http://www.robsbudgetmenus.nl/ en de meeste recepten zijn rond de 1 euro per persoon.

Uien koken. Het is wel even werk om ze te pellen en je moet er wel rekening mee houden dat ze behoorlijk krimpen (ze koken namelijk in hun eigen vocht). Aardappeltjes erbij en je hebt een maaltijd voor (als ik het goed heb) van minder dan €1 p.p., vlees erbij maakt het natuurlijk wel duurder.

aardappelen heb je voor een euro per kg. Daar kan je met zijn 2en dus al 2 dagen van eten. Is dus 25 cent per persoon.
Groente uit de diepvries is ook prima, zakje sperziebonen van 450gr voor 60 cent bij vrijwel alle supermarkten, die eet ik vanavond ook =P
Vlees/vis/vega doe je gewoon in de aanbieding. Ook uit de diepvries heb je veel… wissel af met vers en diepvries bijv. Grote doos hamburgers bijv. of zak visfilets van paar euro met 10 stuks bijvoorbeeld. En dan tussendoor vers stuk vlees bijv. Kost dus ook 50 cent per persoon of hooguit een euro…
Koop zelf kruiden, zout en peper en je kan er zelf wat lekkers van maken.
Ik maak dubbele avondmaaltijden, dus 2 vleesvervangers, extra aardappelen en groente etc. maar dan nog geen 5 euro hoor (want eet dus ook voor 2).
Er is zoveel, ik eet iedere dag wat anders… Dus snap niet dat dat niet lukt…
Ook pasta bijv. je hebt al een kg pasta voor nog niet eens een euro. Dus paar cent per persoon… zak van 500gr kun je 5 porties uithalen.
Je hoeft ook geen dure tomatensaus oid te pakken. Kun je ook zelf maken, groente bakken en vlees etc. (of vis natuurlijk…) en gooi er room of tomatenblokjes doorheen en zo kan ik nog eeuwen doorgaan =P