Goedkope camera

Hoi allemaal!

Ik ben dus opzoek naar een goedkope camera (het liefst van Nikon of Canon)
Ik vind het heel erg leuk om foto’s te maken en bewerken, maar de camera op mijn telefoon is natuurlijk niet zo goed als een échte camera. Ik heb op het moment geen baan, ik ben 14 en het is best moeilijk om nu werk te krijgen… Ik heb al gevraagd of ik niet kan oppassen en de mensen zijn er nu over na aan het denken… dus daarom heb ik nu niet echt veel geld.Maar goed… Weten jullie misschien betrouwbare sites voor een goedkope (tweedehands is optioneel) camera?

Bedankt! x

Wat wil je er maximaal aan uitgeven?

Het liefst zo goedkoop mogelijk… max 300. euro

Hier is een algemeen topic voor:

http://forum.girlscene.nl/forum/fotografie/algemeen-vragen-fotocamera039s-fotografie-bewerking-2-234567.3000.html

als je voor de tweedehands route gaat en 100% zeker wilt weten dat je een veilige aankoop doet dan kun je dat het beste bij een winkel doen die ook occasions (tweedehands, demoproducten etc) verkoopt.
deze tweedehands producten zijn niet altijd zo goedkoop als bijvoorbeeld op marktplaats, maar ze zijn wel grondig gecontroleerd door het personeel en je krijgt er nog garantie bij ook. :3
(hier koop ik dus regelmatig mijn camera-apparatuur)
ik weet niet of dit soort winkels noemen reclame is dus ik laat de namen maar even achterwege o_o;

Bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik zou doorsparen voor een nieuwe als ik jou was. Ik heb de Nikon D3100 en ik ben hier zeer tevreden over. Deze heb ik gekregen een jaar geleden voor mijn verjaardag en hij kostte 350 euro ±.

Eigenlijk wat rara-avis als aangaf, op marktplaats weet je natuurlijk niet wat er met de camera is gebeurd en of hij het nog geheel en goed doet. En op zich hoeft een wat ouder model body ook niet duur te zijn. Alleen de accessoires heb je dan nog niet en die zijn ook niet al te goedkoop. Succes!

Ik zou even op marktplaats ofzo gaan kijken, had ik mijn eerste camera ook weg. Ideaal.
Zelf heb ik een Sony a58 die is €400,- nieuw, kost wat maar dan heb je ook wat.