goedkoop prepaid bellen naar suriname

hoi girls,
ik kon niet zo’n topic vinden (ook niet via google), als er al wel zo’n topic : sorry en sluit deze maar!

oke ik heb een vriendje, hij zit 6 week in Suriname. we bellen eigenlijk iedere nacht (de tijd is daar anders) en soms wel 2/ 3 keer per nacht. meestal belt hij, hij krijgt soms van zn moeder een kaartje dat je naar Nederland kan bellen, en soms belt hij met zijn eigen telefoon (hij heeft een abonnement). maar ik ben heel bang dat hij straks een hele dure rekening krijgt, dus vroeg ik me af of iemand hier weet of je ergens een kaartje kunt kopen met beltegoed erop, om goedkoper naar het buitenland te bellen? (mijn vriendin vertelde hierover, alleen ze wist niet hoe het precies in elkaar zat)

op internet heb ik al gezocht, maar dan moet je eerst een simkaart kopen, dat is misschien wel een optie maar als het met een speciaal beltegoed kaartje kan heb ik dat liever…

bedankt! xx

geen idee.
upje voor jou :’]

Telesur! (:

Ik weet niet precies waar je woont, maar heb je geen belhuisen bij jouw in de buurt? Je kunt daar belkaarten kopen voor naar het buitenland (vanaf 4 euro meestal) je hebt bijv. een belkaart van 4 euro en dan krijg je 4euro gratis bellen erbij.
Maar ik raad je aan om een simkaart voor naar het buitenland te kopen zoals Lebara of GT-Mobile. Dan ben je min 10euro kwijt aan bltg maar je kunt langer praten dan wanneer je een belkaart gebruikt dus je komt goedkoper uit :wink:

@dropjuh, ik woon vlakbij groningen maar ik heb nog nooit van een belhuis gehoord :grinning: haha, ik zal eens rondvragen!
en ik zal op internet even kijken naar de simkaarten.
dankjewel!

Belhuizen vind je meestal in multiculturele steden :stuck_out_tongue: bij mij in de buurt heb je er 3 op loopafstand … Maar ook geen internetcafe? daar kun je (meestal) ook belkaarten voor het buitenland kopen. Vaak zijn die belhuizen ook gewoon internetcafés…
(GT-mobile simkaart blijft echter wel beter)

Success!

^ internet cafe geen idee, ik kom ook nooit in die delen van de stad waar dat zou moeten zijn denk ik maar ik zal even vragen haha!
ik heb opgezocht over zo’n GT-mobile kaartje, je kunt dan nummerbehoud krijgen maar dat duurt even… ik heb nog wel een oude mobiel, kan ik daar niet gewoon dat simkaartje in stoppen? want dan heb ik hier thuis geen gezeur dat ik mijn nummer verander want daar hebben mijn ouders een hekel aan :stuck_out_tongue:

Als je een oude mobieltje hebt kun je het beste gewoon je GT-mobile simkaart daarin stoppen en dan gewoon gebruiken voor het bellen naar het buitenland :slightly_smiling_face:
en je eigen mobiel met oude simkaart voor je gesprekken in NL
tenzij je met GT-mobile in alle omstandigheden goedkoper uit komt :stuck_out_tongue:
Maar voor zover ik weet is het een nieuwe provider (ze deelde bij mij in de stad gratis simkaarten uit als promo) dus ik denk dat de tarieven na een tijdje wel omhoog gaan hoor :open_mouth: (gebeurde ook met lebara)

Lebara mobile!
In ieder geval bij de albert heijn bij ons gebruiken de polen het allemaal, en/of buitenlanders. Om naar het thuisfront te bellen.
Heel goedkoop om naar het buitenland te bellen.

dankjewel allemaal :slightly_smiling_face: ik zal even naar de stad gaan binnenkort!

volgensmij kan als je beide blyk hebt degene uit nederland gratis bellen naar degene in het buitenland. degene in het buitenland moet dan per gesprek 79 cent betalen. Dit gesprek mag dan maximaal 1 uur duren.
ik weet niet zeker naar welke landen dit allemaal is.