Goedkoop naar Londen reizen + verblijf

Hi hi!

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in de zomervakantie naar Londen te gaan voor 3/4 daagjes. Mijn vraag is nu: hoe kan je het er goedkoopst heen? Bus, trein, vliegtuig, het maakt niet echt uit.

Mijn volgende vraag is : wat zijn goedkope hostels/hotels om te verblijven. Op zich vind ik het niet erg om een kamer te delen met anderen als het maar vrouwen zijn. Bestaat er zoiets? Of zijn er ook goedkope hostels waar je een kamer kunt krijgen voor twee pers. ?

Alvast bedankt !

Qua vervoer zal ik kijken naar het vliegtuig of met de trein, dit zijn de snelste opties. Je kan tegenwoordig vanaf Rotterdam Centraal met de trein (€60,- enkel) naar London. Voor vliegtickets zou ik kijken bij Ryanair, die vliegen voor tussen de €10 en €25 enkele vlucht regelmatig vanaf Amsterdam, Eindhoven of Dusseldorf (Net over de Duitse grens).

Hotels boek ik zelf altijd via Booking.com je kan hier de periode invullen en krijgt dan alle hotels die die datum vrij zijn. Wanneer je een account aanmaakt krijg je soms ook nog extra kortingen. Ik zou zelf kijken voor een hotel net buiten het centrum en dan het laatste stukje met de metro naar de stad gaan.

Veel plezier!

Er is een reistopic waar je genoeg info over Londen kunt vinden :slightly_smiling_face:

Ik heb vorig jaar een stedentrip via tui geboekt en ik was rond de 250 euro kwijt (trein + hotel). Dit was wel in het laagseizoen, dus in het hoogseizoen kan het duurder zijn.

Bij YHA hostels kan je vaak wel kiezen of je in een gemengde of woman-only kamer wil.

Met Slangenreizen kun je volgensmij heel goedkoop naar Londen!

Op dit moment loop ik hier stage, Thistle City Barbican is een goed hotel en vooral niet zo duur. Neem hier eens een kijke? Het ligt op loop afstand van het centrum

Op vakantieveilingen staan soms ook tripjes naar Londen met vervoer en hotel!

Ik ben van plan om na mijn eindexamens een paar dagen naar Londen te gaan (ik ben dol op musicals dus wil er daar heeel graag een aantal zien haha).
Voor mij is met het vliegtuig het goedkoopst, al scheelt het met de trein niet heel veel maar die tijden zijn ongunstiger. Ik zou zelf even vergelijken wat het handigst is, want het ligt er ook aan waar je in Nederland woont. Met de bus viel voor mij gelijk af omdat dat veel langer duurt.
Verder ga ik zeer waarschijnlijk overnachten in het SoHostel, omdat deze een van de goedkoopste is en een top locatie heeft (10 min van Leicester square). Voor 3 nachten in de periode dat ik ga is het totaal 65 euro. Alleen dat is vgm wel met 17 anderen (gemengd) op een kamer. Je kan ook op een kamer van 6 met alleen vrouwen maar dan is het al 110 euro. Dus dat is wel een stukje duurder.
Ik heb al vooral gekeken op booking.com, data ingevuld die ik wil gaan en dan alleen naar de hostels gekeken die onder mn budget lagen en er het best uitzien, dus dat zou ik ook vooral aanraden. Londen is behoorlijk duur maar als je goed zoekt en let op aanbiedingen is het goed te doen.