Goede zonnebrand

Hoi dames,

ik ben op zoek naar een goede zonnebrand.
Ik heb een lichte huid en verbrand daarom behoorlijk snel.
Ik ben bereid om er wat geld voor te betalen, omdat ik nu wel te vaak ben verbrand.
Mijn voorkeur gaat uit naar een aparte voor het gezicht en eentje voor het lichaam.
Ik gebruik nu zonnebrand van nivea, maar als ik het even vergeet verbrand ik alsnog.

Alvast bedankt!

Biodermal en Clinique hebben allebei goede zonnebrand voor het gezicht, weet alleen zo even uit mn hoofd niet tot welke factor ze hebben.

Het is niet zo dat een ‘goede’ zonnebrand gaat werken als je het vergeet hoor…

Dat begrijp ik.
Maar ik hoorde laatst van soorten zonnebrand die je maar een of twee keer per dag hoeft te smeren.

Dat is dom. Er is geen ENKELE zonnebrand die je maar 1 of 2x per dag hoeft te smeren. Je moet je sowieso om de 2 á 3 uur smeren. Als je gaat zwemmen zelfs iedere keer als je uit het water komt. Water werkt als een vergrootglas, zeg maar.

Ik snap niet dat als je zegt dat je zo vaak verbrand (bent geweest) dat je je er dan makkelijk vanaf wilt maken.

Ter aanvulling hoe ik erop kom dat je zonnebrand bijna een gehele dag werkt:

Ik informeer hier alleen maar, zodat ik geen grote miskoop doe.
En ik wil het me niet gemakkelijk afmaken, maar ik ken mezelf. Ik smeer me 's ochtends goed in, maar wil het gedurende de dag weleens vergeten ja.

Ja, na het zwemmen smeer ik me meestal nog een keer in. Ik weet dat je na het zwemmen nog veel harder verbrand dan als je droog bent.

Niet van de action in iedergeval :dry:

Voor je gezicht kan ik de zonnefluide van Biodermal erg aanraden. Krijg je ook geen glimhoofd van :slightly_smiling_face: Ik heb zelf factor 30 voor mijn lichte huid maar je hebt ook nog een factor 50. Is rond de 13 euro dacht ik maar de drogisterijen hebben regelmatig aanbiedingen. En sowieso toch echt een paar keer per dag smeren als je echt de hele dag aan het zwembad of het strand ligt. En anders tussendoor een shirtje aantrekken.

Dankjewel voor je reactie (:

Als je vaak en snel verbrand moet je de hoogste factor kopen. Ik geloof niet zo in verschillen in goed of slechte zonnebrand, je moet gewoon vaak genoeg smeren. Bij elke zonnebrand moet je om de 3 max 4u smeren, dat maakt niet uit wat voor merk het is. Zelf vind ik zonnebrand van Noad fijn. Voor het gezicht weet ik niet, ben benieuwd welke hier wordt aangeraden.

Haha dacht ik ook al. Ook al is het voornamelijk de schuld van de moeder, want je kind kan echt niet zo erg verbranden als je het gewoon goed in de gaten had gehouden.

Ik zweer bij de 50+ zonnebrand en aftersun van Zwitsal.
Ruik ik wel de hele zomer naar baby maar hij beschermt redelijk goed

Je kunt trouwens beter geen spray gebruiken, want dan is het lastig om genoeg aan te brengen.

Ik gebruik altijd een spray, wel uitsmeren trouwens.
Verbrand ondanks mijn lichte huid nooit mer zonnebrandcreme.

Ik zweer bij deze.

Je moet hem wel goed laten intrekken voordat je het water bijvoorbeeld in gaat, anders kun je wel opnieuw smeren en je zou voor de zekerheid 's middags nog een keertje kunnen doen als je zeker wilt zijn. Maar ik gebruik deze altijd!

Ik vind de zonnebrand van NO-AD heel fijn! Ik heb die met SPF30. Ik vind 'em voor gezicht en lichaam wel fijn. Is lekker fris, smeert makkelijk uit en mijn huid wordt er zacht van (: Voelt meer aan als een dagcreme dan zonnebrand :stuck_out_tongue: 100 ml was 5 euro en 250 ml is 8 euro. Is gewoon te koop bij kruidvat en trekpleister. Er is ook nog een versie met SPF50, voor als je heel snel verbrand.

PS. Bij de tp heb je trouwens nog tot 1 juni 1+1 gratis op het hele assortiment van NO-AD (;

Bij de wattes?