Goede work-outs voor mooie benen?

Hooi mensen!

Het bikini seizoen begint bijna weer en ik zit een beetje over mijn bovenbenen in. Weet iemand hier een goede work-out voor? Hardlopen werkt niet denk ik.

Ik loop nu 1x per week hard, 3x in de week 1 uur atletiek training en nog 1 uur dansles. (En gym op school, maar dat telt niet :sunglasses: ) Maar wat ik ook doe; die bovenbenen worden maar niet strak. Zucht.
Wel graag gezonde dingen, ik ben niet opzoek naar een of ander “Thigh Gap dieet”.

Dus als iemand goede tips heeft; Please comment.

Bedankt!

Wat je vraagt is duidelijk, maar in theorie werkt het niet zo makkelijk. Benen gaan het sloomst van allemaal, daar gaan vaak weken/maanden inzitten. Alhoewel je zeker in het begin snel progress zal maken.

Om strakke benen te krijgen zal je vet moeten verbranden zodat je spieren zichtbaar worden en spieren moeten ontwikkelen. Klinkt dramatischer dan het is, maar wel de manier voor strakke benen!

Kortom hardlopen is wel zeker effectief maar je zal het in combinatie moeten doen met bijv. krachttraining.

Daarnaast is atletiek ook een prima sport om strakker mee te worden… tenminste tot zover ik het oppervlakkig ken, maar je zal wel grenzen moeten verleggen

En als laatste natuurlijk, eten! Gezond eten draagt ook erg bij, bij vetverbranding dus bij je benen weer tevoorschijn laten komen! Iets wat je zou kunnen doen is de 80/20 aanhouden. dwz dat je bijv 6 dagen per week gewoon goed en gezond eet en de 7e dag gewoon vrij is.

En als laatst, doorgaan & discipline! :wink:

Succes!

Ben je niet actief op een sportschool? Squats en lunges doen dan!

Hardlopen is wel degelijk effectief, maar je zal het idd met krachttraining moeten doen (binnen en buiten beenspieren) je hebt meer spieren in je benen zitten dan je denkt, het is immers de grootste spiergroep.

Is hier op GS, een officieel work-out topic, misschien kan je daar je vraag stellen of misschien je antwoord al vinden? :sunglasses:

Heel erg bedankt! Ik ga m’n voedingspatroon dan maar wat aanpassen en squats&lunges doen!

En over het hardlopen; Ik doe dit best veel, maar zie dus geen resultaat, haha. Onderbenen gaan nogwel, maar vanaf m’n knieën… Mmmm.

Hoe lang doe je deze dingen al? Want ik dans ook veel en loop ook veel hard en heb er echt wel gespierde benen van gekregen (mijn kuiten zijn nu zelfs iets té)
Dus lekker doorgaan met sporten en inderdaad op je eten letten!