Goede vrijdag

Hi,

Is er de mogelijkheid om gratis te reizen Vrijdag (goede vrijdag)? Hier staat van wel, maar het is allemaal zo vaag.

Mag ik gratis reizen op Goede Vrijdag?

[b]Alle studenten met een geactiveerd studentenreisproduct mogen gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag).

Heb je een weekabonnement?
Dan reis je gratis op Goede Vrijdag. Op tweede paasdag (maandag 5 april) reis je met korting.

Heb je een weekendabonnement?
Dan reis je gratis op Goede Vrijdag en op tweede paasdag (maandag 5 april).[/b]

En op diezelfde site staat ook dat het een feestdag is en het niet mag, vaaag? >:

[b]Weekabonnement

* gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
* gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
* korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
* korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur 

Weekendabonnement

* gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
* gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
* in tegenstelling tot wat in de folder Studentenreisproduct staat, kun je voorafgaand aan een feestdag niet gratis reizen met je weekendkaart. 

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst). [/b]

Dus… I’m confused… >:

Dat is een goede vraag. Op mijn (oude) ov-kaart staat goede vrijdag als feestdag dus niet vrijreizen. Dat mis ik wel aan de chipkaart, dat je dat soort dingen niet kan zien achterop je kaart als je het ter plekke bedenkt. Op welke site keek je?

De site van de IB groep, ze verwarren ons echt >:

Alleen als je een abonnement hebt.

Abbonement zoals in student met doordeweeks gratis reizen?

een week of een weekend. of allebei?

Ik heb trouwens geen vrij op goede vrijdag, dus zo’n ‘feestdag’ is het ook niet (meer).

Klopt, ik moet ook gewoon stage lopen >:

geactiveerd studentenreisproduct

Dus ov voor weekend of week :slightly_smiling_face:

Aha, nja ik heb hem toen al bij zo’n apparaat ge-activeerd, dus dat moet wel goed zitten 8D

Ik heb dr een brief over gekregen, ik heb een weekend-ov:

• gratis reizen op feestdagen van 04.00 tot 04.00 de volgende dag.

Feestdagen in 2010:
1 januari, 2 april, 5 april, 30 april, 5 mei, 13 mei, 24 mei, 25 & 26 december.