Goede vrienden zijn met je ex.

Kan dat eigelijk, goede vrienden zijn met je ex?

Ik vind het bij andere meestal een btje raar, je hebt toch wat met elkaar gehad en het lijkt me wat vreemd…
Maar nu heb ik ongeveer hetzelfde, we zijn gewoon goede vrienden, zitten gezellig te kletsen in de pauze, helpen elkaar met dingen als school, etc.
Er zijn dan ook best vaak mensen die vragen of wij weer bij elkaar zijn, maar dat is niet zo… zou ik zeggen.
Ik weet dat ik eigelijk iets minder met hem om zou moeten gaan, totdat ik egt helemaal niet meer verliefd ben, maar het is heel moeilijk om niet de hele tijd met hem om te gaan als je verliefd bent en die kans iedere keer weer krijgt :relieved:
Maar eigelijk twijfel ik er eerder aan of hij ook niet nog steeds niet verliefd is, aangezien hij ook de hele tijd zo zit te kijken en lachen enzo… Nou ja, dat doet er niet echt meer toe voor dit onderwerp…:

Dus, is het mogelijk om gewoon goede vrienden met je ex te zijn, of gaat dat fout?

Nou, voor zover ik weet, kan ik dat niet, bij mij is het uit het oog, uit het hart en anders ga ik eraan kapot. Oeh wat klinkt dit lekker dramatisch… maar ik zou dat dus niet kunnen, dus voor mij nee, maar ik weet niet hoe dit voor andere mensen is.

gewoon doen waar jij je goed bij voelt :wink:

up! :stuck_out_tongue:

Ik denk dat t zeker wel mogelijk is. Aleen moeten de verliefde gevoelens van beide kanten echt over zijn :slightly_smiling_face:

Ik heb ook een goede vriendschap met mijn ex, maar dat heeft wel lang geduurd voordat we er allebei weer aan toe waren.

Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is, maar het kan emotioneel best wel is zwaar zijn. Ik heb dan ook express gewacht met het contact opbouwen toen ik zeker wist dat mijn gevoelens voor hem weg waren. :wink:

Eerst zorgen dat ik niets meer voor hem voel, dan pas weer contact zoeken. Anders blijven die gevoelens toch altijd in de weg zitten, en kan je nooit echt vrienden zijn.

Waarschijnlijk heeft iedereen hier wel gelijk met eerst zorgen dat alle verliefde gevoelens weg zijn, maar das makkelijker gezegd dan gedaan. En het toch steeds weer de verkeerde kant uit…

heb wel ervaring met ex-vriendschappen.
hb bv een keer gehad dat ik beetje aan t flirten was met een vriend, toen liep t uit de hand en nu is alles anders…

ook bij mn exvriendje wilde we vrienen blijven maar t was meer omdat we elkaar niet kwijt wilde(t was uit gegaan door de reistijd) en daarom maar deden als of we vrienden waren, maarja dat werkte natuurlijk niet!

bij een ander vriendje wilde ik wel vrienden blijven maar hij was nog verliefd dus dan kan t niet!

ik vind dat metteen na dat t uit is gegeaan je absoluut niet zo maar door kan gaan als vrienden…
1 van de 2 ( of zelfs bijde ) geeft toch nog om de ander…
je moet even afstand nemen tot je afgekoelt bent, alles weer voor elkaar hebt en dan kijken of je allemaal nog behoefte hebt aan ‘vriendschap’

Ik had het ook, eerst is het ongemakkelijk en als je nog niet helemaal over hem bent, dan raak je echt makkelijk gefrustreerd. Maar nu gaat het heel goed, dus ik denk dat ik mijn mening erover moet herzien.

En als je nog iets voor hem voelt, dan kan dat echt geen kwaad zolang het je niet ongelukkig maakt. Het is net leuk om net hem speciaal te vinden als je bevriend bent met hem, maar als het je ongelukkig maakt, neem je toch beter wat afstand :slight_smile:

Ik ben met mn beide exen nog vrienden en ik vind er niks vreemds aan :wink: Je hebt een mooie tijd gehad toch? Nou wat zou een reden zijn om dat weg te gooien qua vriendschappen?

ik probeer het wel maar eerst waren het de hele tijd nog gevoelens en daardoor irritanties dusja ik dnk niet dat het echt goed wil …

Het kan! Ik ben hele goeie vrienden met mn ex, we gaan echt super met elkaar om :slightly_smiling_face: Het duurde wel een paar maanden voor we zegmaar weer naar elkaar toe waren gegroeid, maar het kan!:slight_smile:

iedereen zegt nadat ze relatie hadden, ja we zijn nog goede vrienden… maar ik vind dat dit niet gaat. Bij mij gaat het allesinds toch niet :slightly_smiling_face: xx

heb momenteel a little fight with my ex (A)
nee maar myn andere ex (beetje veel exen maja) die is mn beste vriend maar daar was ik ook niet egt verliefd op maar als je egt een goeie relatie had en je was daar voor al vrienden kan dat wel maar ik denk niet egt als je elkaar in de disco hebt ontmoet en verder niet egt kent (voor je verkering he)maja mensen worden soms tog ook weer terug verlieft dus ik denk dat het wel kan :wink:

We hebben eigelijk elkaar maar 2,5 dag ontlopen. Hij voelde zich heel lullig omdat ik mn teen brak O_o 2 dagen nadat het uit ging. Toen ging ie aan iedereen vragen wat ik had, alleen iedereen zei alleen maar dat ie mij dat zelf maar moest vragen :stuck_out_tongue:. En toen uiteindelijk begonnen we weer te praten…
Ik moet zeggen dat het wel een btje vreemd is, maar dat komt omdat we eigelijk net zo met elkaar omgaan als voordat het uitging, alleen dan zonder knuffelen en zoenen enzo tussendoor ><. Dat moet natuurlijk eigelijk niet, maar volges mij zijn we allebei nog een btje verliefd en dat proberen we te ontkennen >< maar dat lukt niet egt alleen, en als je egt wil lachen: we probeerden er over te praten enzo; maar als hij het niet probeert te ontlopen, klap ik wel dicht of andersom, dus dat gaat niet egt soepel. En het is dus makkelijker voor allebei om er gewoon niet meer over te praten of over na te denken en gewoon kijken wat de toekomst brengt… xD

Van mijn enkele de 3 exen tot nu toe ben ik met maar 1 nog goed bevriend. Eentje half/half… De ander totaal niet.
Met die 1 weten we van elkaar dat erg nog steeds “iets” is tussen ons. We kunnen heel makkelijk met elkaar omgaan en heel knus doen. Maar ook best wel bijdehand naar elkaar toe. Maar ik kan met veel dingen bij hem kwijt als het nodig is en andersom ook.
De half/half komt door onze persoonlijkheden. En met hem ga ik voornamelijk heel bijdehand om, qua opmerkingen etc. naar elkaar toe.
De gene waarbij het absoluut niet meer vriendschap is komt door hoe het uit is gegaan en wat er daarna is gebeurd.

Maar ik denk dat je gerust bevriend kan blijven met je ex. Maar je moet, zeker in het begin na de relatie/verkering, oppassen met te veel met elkaar omgaan. Neem eerst even wat rust (zeker voor je gevoelens is dit belangrijk), en op den duur kan je wel weer met elkaar omgaan. Maar dat ligt ook geheel aan de situatie tussen jullie twee…

ik zeg dat het wel kan,
maar het ligt ook aan jezelf…
je moet zelf aan kunnen als je weet dat het beter is dat het uit is ookal is de liefde van beide kanten nog neit helemaal weg…

ik kan het ieder geval wel, mijn exx is ook gewoon 1 van me beste vrienden duss…

Ik kan het niet.

Als je ooit meer dan vrienden bent geweest is er ook een andere band geweest. Als die band is geknapt knapt er ook wat anders mee.
Het ligt er ook aan hoe het tussen jullie zat…

Vaak als je nog veel met elkaar omgaat kunnen gevoelens en/of herinneringen boven komen en dat is vaak erg pijnlijk.

ja tuurlijk. mijn ex is me beste vriend :stuck_out_tongue: