Goede vriend

Ha chicks,

ik zit een beetje in een vage situatie. ik vind een vriend van me leuk maar ik kan gewoon niet peilen hoe hij me nou ziet! en ik ben ook een te grote schijterd om het op de man af te vragen dus ik zou jullie graag om tips vragen :slightly_smiling_face:

nou. 2 maanden geleden begon ik hem dus heel leuk te vinden! en op zich leek het ook wel alsof hij mij leuk vond. veel naar me kijken in de les, lachen als ik keek, veel lachen als ik met hem praatte, naar me toe trekken in groepen, van die aanrakingen enzo… we zouden ook samen naar een feest gaan maar toen kon die helaas niet! :frowning_face: maargoed. daarna ging hij dus n week op uitwisseling, en toen ie terug was, was ie opeens echt afstandig! hij kwam helemaal niet meer met me praten en ging opeens met n ander meisje om. dus ik dacht dat hij haar leuk vond. nou na n week ofzo was dat over en ging hij weer gewoon met mij om, hij zei ook steeds dat dat meisje een kutwijf was en hij haar niet leuk vond enzo.

maar sinds toen had ik besloten om niet meer zoveel naar hem toe te trekken. dus nu komt ie meestal naar mij toe! in de les kijkt ie nog best vaak. (en laatst echt de hele tijd als ik weg keek wel en als ik keek niet. getest door vriendin haha) en als we in n groep staan komt ie altijd naast mij staan. laatst stond ik buiten de groep met n vriendin en hij aan de andere kant van de groep, en toen ging ie dus naar de overkant zodat ik achter hem stond en ging hij met mij praten (of t wat betekent weet ik niet maar t viel me op). hij vraagt ook elke dag of ik met hem mee fiets naar huis, en hij lacht veel als ik met hem praat. en al 2 keer zei hij tegen zn vrienden dat ze op moeten rotten toen ze hem onderbroken toen hij met mij praatte…
en we hadden laatst projectweek en toen heb ik m de hele week niet gezien omdat ie n ander project had en toen was t eerste wat ie zei op msn; ik heb je echt al de hele week niet gezien ofzo!

maar vannacht had ie op zn beste vriend zn blog op de vraag; ben je verliefd? nee geantwoord.

dus wat als ie t gewoon vriendschappelijk bedoeld allemaal? opzich lijken het wel signalen toch? [insecure insecure]
hoe moet k er achter komen of t nou vriendschappelijk is of dat ie toch meer in me ziet?

en niet per sms! want hij smst 9 van de 10 keer niet terug! zelfs als hij begint met smsen en n vraag stelt waarop ik antwoord met n vraag smst ie niks meer. (pff mannen…) dus dat lijkt me geen optie! haha.

alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
liefsss xxx

ik denk dat hij gewoon niet het type is voor smsen, dat hebben veel jongens. Het lijken inderdaad gewoon signalen hoor :grinning: Hij gaat natuurlijk niet op een openbare blog toegeven dat hij verliefd is (als hij dat is), want dan krijgt hij daar ook allemaal vragen over. Misschien kun je proberen eens met hem af te spreken?

Haha true ik heb er ook nee neergezet toen ik die blog had ingevuld erna! En ja dat had ik de vorige vakantie al gevraagd en toen zouden we wat gaan doen maar uiteindelijk ging het niet door. Nu is het dus weer vakantie en hij is niet zoveel op msn, en tsja dan komt het weer aan op smsen als ik dat wil vragen… :’)

Nieuw voornemen voor het nieuwe jaar voor jou: Minstens een keertje iets met die jongen samen doen.

Just take the lead! Het zou best kunnen dat hij je leuk vind, maar zeker kan je het eigenlijk niet weten. Zorg er gewoon voor dat je af en toe eens een poosje met hem alleen praat en dan vraagt of hij een keertje iets wil afspreken ofzo…

Goed voornemen! :grinning: Wat zou ik dan met hem kunnen doen? Ik zat te denken aan schaatsen, maar dat is binnenkort al afgelopen en ik heb de komende week geen tijd meer… :frowning_face:

Voer hem dronken, en heb een ‘vertrouwelijk’ gesprek met 'm :smiling_imp:

Ehhm, ik zou zeggen iets wat jullie allebei leuk vinden om te doen?
Ik zou trouwens niet voorstellen om naar de bios te gaan. Want dan is het meteen zo officeel, en dan kan het een beetje ongemakkelijk worden.
Je kan op het moment dat hij toestemd om iets samen te gaan doen, maar dat hij vraagt wat jullie dan zullen gaan doen, ook gewoon zeggen dat hij het maar moet verzinnen.

@Manon; haha goed idee. :stuck_out_tongue: gegarandeerd succes
@Electrocute; ja bios doe ik ook echt niet! dat is idd awkward dan! en goed ideee. :grinning: ik hoop echt dat ie op msn komt… want smsen wil ik niet haha. als ie dan niks stuurt voel ik me meteen zo afgewezen… ookal doet ie dat bij iedereen haha

Je kunt ook gewoon als ‘vrienden’ wat leuks gaan doen, en dan kijken hoe hij daarop reageert. Ik denk dat je het snel genoeg merkt als je wat vaker echt alleen met hem bent, wat voor signalen hij dan geeft. succes dus

Dankje voor je tip! :grinning:

up