Goede vriend...

Vrijdag op een feestje kwam ik erachter dat een goede vriend van mij eigenlijk wel heel leuk is. Hij is ongeveer een half jaar bezig geweest met een vriendin van mij maar dat is nu over.

Ik wil graag wat meer contact met hem, maar omdat wij normaal alleen maar op school pratren of in onze vrienden groepsgesprek vind ik het een beetje awkward om in een keer tegen hem te praten op whatsapp.
Ikheb gister wel al een smoes bedacht om tegen hem te praten. Wat heel gezellig was! Hoe kan ik hem het best benaderen?

Als het een vriend is, is het toch niet zo gek om via whatsapp te praten? Vind ik niet in ieder geval… Gewoon doen.

Ik zou het er sowieso ook even kort met je vriendin over hebben.

Ik denk gewoon snel dat mensen mij niet leuk vinden, moeilijk met het ‘leuk vinden’ om te gaan

Heb ik al gedaan! Ze vind ons beter bij elkaar passen dan hun ooit gedaan hebben, ze vind het helemaal goed!

Dat scheelt weer! :slightly_smiling_face:

Ja, inderdaad!

Ik denk dat je best gewoon met hem kunt gaan praten, het is toch een goede
Vriend van je? Je hoeft niet verlegen te zijn :slightly_smiling_face: als hij je niet mocht was hij al geen goede vriend van je

Ik vind het gewoon awkward en random om in een keer hey! te zeggen terwijl ik dat normaal nooit doe!

Heb precies hetzelfde… DRAMA…

hij geeft me soms wel hints dat hij me ziet zitten,
maar soms ook weer van niet.

Ik weet het écht niet.

Maar goed ik heb een vriend dus ik kan sowieso niks doen haha :stuck_out_tongue:

goeie relatie ook, als je een vriend van je ook wel ziet zitten.

maar on topic:

Als jij hem al omschrijft als ‘een goede vriend’ vind ik het sowieso raar dat je alleen in groepsgesprekken of op school contact met hem hebt, met mijn ‘goede vrienden’ spreek ik ook heel vaak gewoon samen af.

Ten tweede zou ik als ik jou was heel goed nadenken over of je de vriendschap op het spel wilt zetten. Stel hij vindt jou ook leuk, en jullie krijgen een relatie oid, en het gaat later uit, dan zal je nooit meer echt vrienden met hem kunnen zijn zoals hoe het was.

Als je toch de vriendschap op het spel wil zetten: stuur hem gewoon een whatsappje, en houdt het whatsapp gesprek op gang, ga subtiel flirten met hem op school, en laat hem weten dat je geïnteresseerd in hem bent. Probeer te peilen hoe hij tegenover jou staat, en als je de indruk krijgt dat hij jou ook wel wat vindt vraag dan om een keer iets af te spreken! Doe het rustig aan, en let goed op hoe hij reageert op jouw avances.

Dankjewel voor het goede advies! Ik ben inmiddels een leuk gesprek met hem begonnen en het is heel gezellig :slightly_smiling_face: Nog tips voor flirtpogingen!