Goede vriend vindt mij denk ik leuk, hoe moet ik hiermee omgaan?

Hoi allemaal!

Ik heb een vriendengroep met veelal meisjes en een aantal jongens.
Met 1 van de jongens(A.) kan ik het nog net wat beter vinden dan met de anderen dus we hebben vaak leuke gesprekken en blijven vaak 's avonds met elkaar nog lang hangen en drankjes drinken. Overigens zijn hier altijd nog andere mensen bij maar we kunnen het altijd goed met elkaar vinden waardoor wij met name de avond met elkaar optrekken.

Ik heb zelf een relatie (hij zit niet in de vriendengroep) en zie A. dus ook echt puur als een hele goede vriend.
De laatste tijd merkte ik al wel een beetje dat A. wel erg veel naar mij toe trekt. Altijd als we met de groep bij elkaar zitten (zo’n 2 keer per week) richt hij zich vooral tot mij in plaats van tot anderen. Ik zocht hier echter niet zoveel achter omdat hij mijn vriend ook kent en hij weet hoe goed onze relatie is en hoe leuk ik mijn vriend vindt. Nu zijn er al meerdere mensen uit de vriendengroep naar mij toegekomen die me zeggen dat A. mij leuk vindt. Dit heeft hij niet zelf verteld maar dit maken ze op uit het feit dat hij heel vaak naar me staart en zich anders gaat gedragen als ik er bij ben. Ik ben er sindsdien op gaan letten en denk (helaas) dat ze gelijk hebben.

Zelf wil ik dus absoluut niks met hem, maar daarnaast wil ik onze waardevolle vriendschap ook niet kwijt raken. Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil dit niet bij hem ter sprake brengen omdat dit de situatie heel ongemakkelijk zou maken. Ik snap dat afstand nemen zou helpen maar dat wil ik eigenlijk ook niet omdat we het zo leuk samen hebben… Dus graag jullie advies!

Ik zou gewoon doen alsof je neus bloedt. Hij heeft het niemand vertelt en in principe weet je het dus ook niet. Mogelijk vindt hij je leuk maar strugglet hij er ook wel mee omdat je een vriend hebt. Gevoelens kan je niet altijd sturen.
Zolang hij zich gedraagt als een goede vriend en verder alleen maar wat vaker naar je kijkt en graag zich tot jou richt zou ik me niet zo zorgen maken. Als het te close wordt kan je altijd nog afstand nemen, toch? :slightly_smiling_face:

Het is pas de waarheid als hij het jou zelf verteld. Dus aangezien je het niet zeker weet zou ik inderdaad niets doen.

Ik heb het ook meegemaakt ik denk dat een goede vriend van mij mij ook leuk vindt .
Hij vroeg zelfs aan mij of ik een foto wou trekken van mijn borsten.
Is dit normaal vragen jongens dat
Wat moet ik doen ?
xxx Charlie

Dat hij vraagt om een naaktfoto te sturen, heeft in principe niks te maken met of hij je leuk vindt! Ik vind het respectloos als jongens dat vragen en ben dan gelijk klaar met hun, maar dat ben ik.
Gewoon niet sturen die foto, anders ga je spijt krijgen en je slecht voelen en dan is het al te laat. Het is trouwens ook niet normaal, een jongen die jou oprecht leuk vindt, vraagt dat niet.

precies dit.