Goede vriend verliefd.

Hee,
ik zit met een issue. Een goede vriend van mij heeft me ge-sms’t dat hij me leuk vind, maar ik voel niks voor hem, vind hem gewoon heel aardig en zie hem als een gewone vriend en daar wil ik het ook bij laten. Wat nu?

Eerlijk zijn, al had je dat zelf ook wel bedacht…
Juist omdat jullie goed bevriend zijn zal hij dat wel snappen. Maar ga hem dan niet anders behandelen, of expres flirten ofzo, want voor hem is 't vast al lastig…
Maar zeg 't gewoon tegen hem dat je niets wilt behalve vrienden…
:slightly_smiling_face: X

Dat wat je hier hebt getypt naar hem sturen, eerlijk zijn, anders kom je alleen maar in de problemen.

Vertel eerlijk dat je niets voor hem voelt. Maar probeer er wel voor te zorgen dat jullie vriendschap niet kapot gaat. Dat zou zonde zijn…

mmm, ik heb het ook, maar dan andersom, best lastig… maar zoals je al zegt is het fijner als je het gwn eerlijk verteld, want toen wij nog wat hadden zei tie nie dat hij niets meer voor me voelde, en daar heb k me erg kut over gevoeld, dus gwn eerlijk zeggen;)

ik zou het hem wel “vertellen” maar niet smse!:slight_smile:

ik zou het hem wel “vertellen” maar niet smse!:slight_smile:

Inderdaad, en van persoon tot persoon, niet via sms.
Praat er gewoon met 'm over en geef 'm eve de ruimte want afwijzen doet altijd pijn. Wat stom voor je dat je in deze situatie zit.

Eerlijk zijn en het hem face to face vertellen. Hou er wel rekening mee dat jullie vriendschap dan een tijdje minder kan worden.

Face to face zou ik niet doen… dat moet je alleen doen als je het wil uitmaken ofzo. Als je iemand afwijst in zijn gezicht is dat alleen maar erger voor z’n trots, vooral als hij nog eens begint te huilen

maar als je 't per smsje of per msn doet dan is het ook zo van:
-ja ik vind je niet leuk en durf het niet face to face dus doe het maar zo-

persoonlijk zou ik het face to face vertellen, zodat hij je gezichtsuitdrukking ziet.
dan ziet hij dat je niet liegt maar dat je écht eerlijk bent! (:

Nou, als ik moet kiezen hoe ik afgewezen wil worden, doe dan maar via sms hoor. Heb ik nu echt eens géén probleem mee. Als iemand het je in je gezicht vraagt ok maar anders… Ik zie er geen meerwaarde in. Behalve dat die jongen zich nog eens dubbel kapot schaamt.

/

Hee,
aangezien hij het zaterdagavond al had ge-sms’t, vond ik het zielig om hem tot maandag (wanneer ik hem dan weer zou zien) te laten wachten, dus heb dit teruggestuurd:
Hee ****,
ik vind je echt heel aardig, maar niet meer dan dat. Sorry, x Eline.
Hij heeft vandaag nog niks gezegd maar ik denk dat dat wel over gaat.
Bedankt iedereen!

Heb ik ook gehad… Gewoon gezegd dat m alleen als vriend zie en niet meer. Je hebt goed gehandeld!

hmm dat had ik ook, hij maakte steeds grapjes met je vind me leuk he je vind me leuk en ik sei steeds vo je grap ja man je hebt me door
en toen sei ik een x tegen hem zeg maar eerlijk je vind me leuk
zijn antwoord ja ik zeg aaaaa echt waar hij zegt ja:$
ik SERIEUS je maakt grap hij zegt nee ik ben serieus
en so ging het nog 1 min door eeeecht schandelijk sei die en jij mij zei ik idunno
en hij is nog steeeeeeds me beste vriend en ik had een vriend heb hem alles eerlijk gesegd… i think we vinden elkaar nu niet meer leuk ofso
maar ik weet niet ik denk soms wel dat ik later wel met hem zalgaan maar ik zie wle hij is geweldigggg

Ik weet dat je probeert te helpen, maar dit is wel heel vaag getypt.

On topic:
Komt wel goed met hem. Je kon hem ook niet aan het lijntje houden, dus je hebt het juiste gedaan

sorry moest weg dus ik typte snel dat ik het ‘‘moraal’’ was vergeten :see_no_evil: