Goede vriend met liefdesverdriet.

Hello.

Een vriend van mij was verliefd op een ‘verkeerd’ meisje. Ze is een sletje, breekt alle jongens hun harten en blijft nooit heel lang bij ze. Ik kende haar al een tijdje, ze heeft zelfs bij me in huis gewoond omdat ze thuis ‘mishandeld werd’. Dit was niet waar, maar ze wilde aandacht.
Ze is uit huis geplaatst en allemaal zulke dingen, maar dat doet er niet toe.

Op een gegeven moment kreeg hij iets met haar, ik heb hem ervoor gewaarschuwd maar ik wilde verder niet stoken dus heb het maar zo gelaten.
Nu is het uit, na een half jaar. Zij is verliefd geworden op iemand anders.
Maar, die jongen heeft nu ontzettend veel pijn, hij voelt zich zo ellendig. Hij mocht haar maar één keer in de maand / twee maanden zien, maar hij deed het omdat hij zoveel van haar houd.

Ik wil hem alleen zo graag helpen, alleen ik weet niet hoe.
Wát zeg of doe je nou als iemand liefdesverdriet heeft? En wat vooral niet?

xxxx

Vat hem en hij vergeet haar.

Nee, ik denk dat hij dat zelf moet oplossen.

Ik denk dat je niet veel hoeft te zeggen, belangrijk is dat je luisterd.
Laat hem weten dat je er bent voor hem als hij wil praten, of als hij afleiding zoekt (bijv. iets leuks gaan doen). Voor de rest moet je het bij hem laten. Als hij zijn verhaal bij je kwijt wil doet hij dit wel uit zichzelf.

het is goed dat je voor hem bent
dat je hem kan steunen in moeilijke tijden

Inderdaad, alleen naar hem luisteren als hij met je wil praten, geef vooral geen advies en oplossing als hij er niet naar vraagt! Verder probeer leuke dingen met hem te doen en ervoor hem te zijn, steun hem in zijn moeilijke tijd :slightly_smiling_face:

Hoeveel topics heb jij wel niet?

Pardon? Wat doe ik verkeerd?

Luister naar zijn verhaal… verder kan je niks doen lijkt me.

Praat met hem / LUISTER NAAR HEM.
Wat je ook kan doen om hem op te vrolijken is bv met een hele grote bak ijs naar hem toe gaan, of iets dergelijks :slightly_smiling_face:
Laat hem vooral zelf verwerken, en ga vooral heel veel leuke dingen met hem doen!