Goede vriend, leeftijdsverschil en omgeving.. wat nu?

Het is best een verhaal, maar ik moet het ff kwijt. Ja, en waar nu te beginnen… euhh… nou het zit zo.

Sinds een poosje ben ik meer gaan voelen voor een hele goede vriend van mij. Ik ken hem al een paar jaar via de muziekvereniging waar wij allebei in hetzelfde orkest spelen. Nou probeerde ik hem uit m’n hoofd te zetten de afgelopen tijd (omdat ik onze vriendschap niet op het spel wilde zetten), maar dat lukt niet echt… En nou zijn we gisteren met een groepje van de muziek de hele dag weg geweest (hij was er ook) en zit hij, opnieuw, constant in m’n hoofd. Ik weet dat dit nog maar één dag geleden is, maar dit is al een keer eerder het geval geweest…

Dat wij het goed kunnen vinden met elkaar is al meerdere mensen opgevallen, zo krijgt hij vanuit de verening wel opmerkingen over het feit dat hij zo veel met mij omgaat. Hij vindt dit best wel vervelend, maar zei tegen mij dat hij het goed met mij kan vinden, ook al ben ik 17 en hij 24. Laatst zei (een ouder) iemand van die vereniging tegen hem (waar ik naast stond), het is wel een leuk meisje hè. Wij hebben hier allebei niet echt op gereageerd en moesten een beetje ongemakkelijk lachen toen die persoon weer weg was. Zelfs mijn moeder heeft als eens gevraagd of er iets tussen ons is.

We kunnen goed met elkaar praten, hebben het gezellig en kunnen met elkaar lachen. Dit is mij dan ook veel waard. Ik weet dan ook niet goed wat ik met de situatie aan moet. In eerste instantie is hij een goede vriend van mij, maar ook het leeftijdsverschil weegt mee. En ik weet dat het eigenlijk niet zou moeten uitmaken, maar ik kan me ook niet echt verheugen op de reacties/opmerkingen vanuit uit de vereniging.

Hoe zouden jullie dit aanpakken…?

Als ik het zo lees denk ik dat de reacties vanuit de vereniging waarin jullie allebei spelen best positief zullen zijn, dus daar zou ik me op dit moment niet al te veel zorgen over maken. Wat het leeftijdsverschil betreft; het is natuurlijk maar zeven jaartjes, en sommige mensen zullen dit veel vinden, maar in mijn ogen vind ik het nog best kunnen. Bovendien, de beste relaties komen voort uit goede vriendschappen. En als mensen om jullie heen jullie al wel zien zitten als een stelletje, why not? Je hoeft niet gelijk een hele serenade onder zijn balkon te houden met het hele orkest bij wijze van spreke, maar een keertje samen ergens iets eten of zoiets kan natuurlijk geen kwaad (:
Heel veel succes!

Ben het helemaal met Celebritian eens!

Als jij hem leuk vind; gewoon proberen! En als het ‘vrienden zijn’ dan niet meer gaat, tjah dat zou balen zijn, maar het zou toch zonde zijn om hem te laten lopen als je hem leuk vind! :slightly_smiling_face:
De reacties van anderen zullen een beetje plagend zijn, maar dat is altijd in het begin, maar gewoon niks van aantrekken. Ze vinden het vast leuk, en als ze het dom/stom vinden zijn ze gewoon jaloers.
Het leeftijdverschil is helemaal niet erg! Wat maakt dat nou uit. Dat is gewoon iets wat mensen ooit verzonnen hebben en nergens op slaat. Tussen mij en mij vriend zit een nog groter leeftijdverschil en het gaat supergoed tussen ons. En ik ken meerdere mensen waarbij de leeftijden best verschillen, maakt niet uit joh :slightly_smiling_face:
Het enige is wel dat je 17 bent, volgensmij is hij dan strafbaar ofzo als jullie “iets” met elkaar doen. Daar zou hij tegenop kunnen zien. Dus ik zou ff wachten tot je 18 bent misschien. Maargoed die wetten weet ik allemaal niet precies. En ze gaan er echt niet op controleren ofzo, maar hij staat wel zwak zeg maar. Als er iets is wat jij niet leuk vind en jij geeft hem aan, dan is hij de zak, om het maar even bot te zeggen :stuck_out_tongue:

Ik denk niet dat het leeftijdsverschil heel veel uitmaakt in jullie situatie. Het maakt eignelijk meer uit in welke ‘fase’ je zit van je leven, en jullie hebben al iets gemeen; de muziekschool. Dus dat probleem kun je denk ik wel (een beetje) overzien. En het klinkt alsof hij jou ook leuk is dus probeer een wat :wink:

Bedankt voor de reacties! Misschien dat ik toch eens subtiel een beetje ga hinten ofzo. Zal eens nadenken hoe ik dat het beste kan doen. Oh ja, zie hem morgen weer :slightly_smiling_face: