goede vriend afgewezen, wat nu?

hallo, het is best wel een lang verhaal en misschien is er niet echt iets dat jullie voor mij kunnen doen maar ik zou het toch apprecieren (of hoe schrijf je dit?) als jullie dit zouden lezen en jullie mening zouden geven, ik moest het ook gewoon even kwijt.

er is een jongen die ik al van het eerste leerjaar ken (zit nu in het 4de middelbaar) Wij zijn al eerder een hele tijd een koppel geweest maar toen heb ik het uitgemaakt. Hij is toen wel even kwaad geweest op mij maar kon niet kwaad blijven en begon uiteindelijk op msn al terug met mij te praten. Vanaf dit jaar zit ik weer bij hem in de klas en begonnen we ook daar met elkaar te praten. We werden weer steeds beter bevriend, ik kon alles tegen hem zeggen en hij ook alles tegen mij enzo, wij waren een beetje beste maatjes geworden. Midden oktober denk ik, bekende hij ineens dat hij weer verliefd op mij was, ik had dit al wel een tijdje door maar wist het niet echt zeker, dus hij vroeg om af te spreken enzo en vroeg ook of ik nog iets voor hem voelde, eerst wist ik het niet echt en twijfelde ik een beetje want ik voelde we IETS maar wist niet echt zeker wat dat was. Dus ik heb een tijdje getwijfeld en wij zijn toen naar de cinema geweest. Vanaf toen begon ik dus wel ECHT iet voor hem te voelen en dat heb ik hem ook gezegd, maar na een maand ofzo begon de verliefdheid dus weer wat weg te gaan ( we hadden in die tussentijd niet meer afgesproken omdat we geen tijd hadden door school) ik heb het hem verteld en hij was niet echt blij… logisch maarja sindsdien heb ik hem ng maar 2 keer kort even gesproken en ik mis hem echt ( als een vriend hé).
nog 2 bijkomende puntjes:

• zijn moeder is dit schooljaar gestorven en ik heb hem toen echt veel gesteund , veel meer en harder dan zijn andere vrienden. kan zijn verliefdheid misschien niet voortkomen uit dankbaarheid ofzo ? klinkt misschien wat dom maar zoiets kan gebeuren , niet ?
  • een vriendin van hem was zich nogal veel aan het moeien en zei dat ik hem aan het lijntje hield door zoveel te twijfelen en nu dacht hij (toen ik zei dat ik niet meer op hem was) dat ik hem echt aan het lijntje had gehouden maar dat is niet waar, misschien lijkt het er wel op maar dat was helemaal niet mijn bedoeling en als dat zo is was het al helemaal niet bewust…

hij praat nu al meer dan een week niet meer tegen mij en ik vind dit wel erg omdat hij degene is aan wie ik alles kwijt kan, ik mis gewoon die gesprekken tussen ons en het lachen enzo . ik weet dat ik hem misschien meer tijd moet geven maar dat is zo moeilijk , ik mis hem , wil men beste maatje niet kwijt…
ik heb hem echt gekwetst en dat vind ik heel erg, dat wou ik dan ook niet doen maar ja , ik moet wel eerlijk zijn tegen hem. Het is ook al de tweede keer dat ik zijn hart breek ( en ga nu niet zeggen dat ik dramatisch doe want hij heeft zelf toegegeven dat zijn hart nu gebroken is , hij heeft zelfs geweent voor mij)
ik wacht nu eigenlijk tot hij weer iets zegt omdat ik ook niets wil forceren bij hem, moet ik misschien zelf toch maar iets zeggen of wat denken jullie?

Vertel hem dit als je een keer alleen met hem bent.

Pfoeee. Moeilijke situatie… Ik denk dat je het eerst even moet laten rusten en dan zelf maar moet beginnen met praten.

Je moet jezelf in ieder geval niet lullig voelen hierover, je bent eerlijk geweest tegen hem en dat was het beste wat je kon doen nu. Succes!

nja maar hij ontwijkt mij nu de laatste tijd…

@summerlovingx: bedankt voor je reactie ! ik weet dat het goed is dat ik het hem heb gezegd maar nu mis ik hem , soms denk ik gewoon dat ik hem kwijt ben. Ik weet dat hij niet lang kwaad op mij kan blijven en hij heeft mij al een paar keer vergeven voor iets, maar dan denk ik ook dat deze keer misschien anders is, dat hij mij deze keer niet meer vergeeft ofzo…

zeg hem dat je hem mist?

Praat met hem!

ja maar ik vind het ook zo moeilijk , ik ben niet dadelijk iemand die over haar gevoelens gaat praten enzo en ik weet ook niet of hij die dingen dan gaat doorvertellen aan zijn vriendin ( die ik niet echt leuk vind) want zij heeft ook bijna altijd alleen maar negatieve kritiek op mij enzo.

upje

Als je hem privé spreekt is de kans klein dat hij iets doorverteld

---------------------------------------------------------------------------
En moderator jij bent echt zielig, je band mij en niet all die eikels van een “bodybuilders”
Terwijl ik hier met een serieus probleem kwam?

Jij bent zielig dat je dut overal zet!

bedankt voor jullie reacties, hij begon daarstraks zelf met mij te chatten, was wel nog een beetje onwennig en anders dan anders maar dat komt nog wel goed denk ik, na de vakantie zien we elkaar ook weer op school en moeten we wel met elkaar praten xp

Laat hem dit lezen (:

Dat heeft tijd nodig!
Laat ik mijn lange verhaal hier posten: Met volleybalkamp in groep 8 had ik een jongen ontmoet, ik vond hem leuk en hij mij (voor zover dat kan op je 12e) maar we hadden het elkaar niet gezegd en ook niet elkaars msn gevraagd, dus ik heb hem vier jaar lang niet gesproken. Tot weer volleybalkamp, in de vierde klas, en de klik was er meteen weer. We hebben daarna een tijdje gedate, hij was echt smoor op mij, ik in het begin ook op hem, maar na een paar maanden ebte dat weg. Dat heb ik tegen hem gezegd, en toen bleven we wel contact met elkaar houden maar was het nogal onwennig en ongemakkelijk. Nu zijn we elkaars beste vrienden :slightly_smiling_face:
Dat is het verhaal in een notendop, er is veel meer gebeurd, maar daar ga ik je niet mee lastig vallen want daar gaat het niet om.

Wat ik wil zeggen is dat je niet iemands ‘hart kunt breken’ en vervolgens weer met hem praten alsof er niks aan de hand is. Het heeft tijd nodig, maar als je echt goede vrienden was en wilt blijven dan komt dat wel goed uiteindelijk.

Qua communicatie lijkt dit heel erg op wat ik pas heb meegemaakt,
Dit heeft Tijd nodig , en het is juist goed als jullie een beetje via msn,facebook-etc praten
Dat zorgt juist voor vertrouwen na wat er gebeurt is
(bij mij is het ook nog steeds van die gesprekken dat je op sommige momenten denkt van"sh*t" dit gaat niet zo lekker, maar we praten dan ook makkelijk 4 uur door en vandaag zelfs 7 uur…)
Dit heelt de tijd wel , ga gewoon zo door