Goede voornemens 2016 & 2017!

Wat zijn jullie goede voornemens voor 2017?

Enne, welke goede voornemens hadden jullie gesteld voor het afgelopen jaar? Heb je die behaald, of schuif je ze lekker door naar aankomend jaar?

Vertel! :grinning:

edit: doelen mogen ook hoor!

Voornemens 2016:
Fruit eten :green_apple:
Huid goed verzorgen :sunny:
Water drinken :droplet:
(Beach) handbal :muscle:t3:
Leuke kleding stijl :womans_hat:
Instagram foto’s :camera_flash:
Tanden goed verzorgen :lips:

Dit waren mijn voornemens van dit jaar, ach ja fruit eten, leuke kleding stijl , het instagrammen en de tanden kunnen nog wel wat beter gedaan worden :joy:. Huid verzorgen vind ik wel voltooid en t handbal ook (we waren 5de op het Nk Beachhandbal :relieved:) !

Voornemens 2017:
Water drinken :sweat_drops:
Actief op instagram :woman_technologist:t4:

Ik heb niet echt goede voornemens, wel doelen, en die stel ik niet echt voor een heel jaar op. Maar als ik die doelen vertaal naar voornemens komt het op het volgende neer:

• Bachelor halen & weten welke richting ik op wil met mijn toekomstige carrière.
  • Mijn eigen schrijven meer serieus nemen en dat dus ook vaker doen.
  • Meer klassieke boeken lezen.

Ik doe al een aantal jaar niet meer aan goede voornemens. Als ik iets wil veranderen in m’n leven kan ik dat ook halverwege het jaar doen.

Voor 2017:

• Positiever zijn
  • Gezonder eten en sporten

Hetzelfde als @December; ik maak geen voornemens maar stel doelen.

Zoals vorig jaar was mijn doel bijvoorbeeld om dit jaar mn rijbewijs te halen en dat is gelukt :slightly_smiling_face:. Als je een doel voor een bepaalde tijd stelt doe je het sneller.

Zo lang mogelijk geen nagelbijten en aan de vingers prutsen :confused:

en aan m’n houding letten dat ik niet teveel naar voren leun.
'k ben precies in ‘rusthouding’ de toren van pisa :astonished:

Is ook zo, maar het is gewoon leuk om te praten over dingen die iedereen wil bereiken in het nieuwe jaar? :cold_sweat:

Tuurlijk :slightly_smiling_face: Ik zeg alleen dat goede voornemens niks voor mij zijn haha.

Ik ben maar opgehouden met goede voornemens, haha. Ik zie wel wat 2017 me brengt.

Sowieso mn bachelor halen.

• Bachelor halen
  • Afvallen
  • Mijn huid beter verzorgen (haal soms makeup etc er niet af omdat ik te lui ben)

Tweede keer dat ik het ga proberen: een jaar lang geen chocolade eten

Het afgelopen jaar hield ik het twee maanden vol haha

• Gezonder eten, sporten en afvallen
• Beter worden in piano
• Meer hockey oefenen
• Huid beter verzorgen
• Beter mn best doen op school
• Social skills verbeteren :sweat_smile:

• Bachelor halen
  • Afvallen en mijzelf fijn voelen over mijn lichaam voor de zomer van 2017
  • Minder snel geïrriteerd raken (vooral op mijn vriend)

Ik doe eigenlijk niet aan goede voornemens, maar in 2016 wilde ik wel graag een paar kilo’s aankomen, dat is me ook gelukt; ik ben ongeveer 10 kilo aangekomen en heb voor het eerst in m’n leven een gezond gewicht :grinning:

In 2017 wil ik graag m’n diploma halen en meer open zijn / nieuwe vrienden maken.

Voor 2016 had ik als voornemen om 10 kg af te vallen (want ik wilde altijd al afvallen en jojo-de ontzettend en was nog iets extra aangekomen). Dat is me dit jaar gelukt. In de zomer was er 10 kg af en nu zelfs 12,5 en het blijft eraf.

Voor 2017:

Bachelor halen
Hopelijk werk vinden
Minder onzeker worden
Gezonde relatie met eten krijgen
Op gewicht blijven
Sporten

-Beter in mijn vel gaan zitten, door onder andere mijn eetbuien onder controle te krijgen en wat meer regelmaat in mijn sporten te krijgen.
-meer water drinken
-beter voor mezelf opkomen
-vaker dingen doen die ik heel graag wil doen maar waarbij ik mezelf altijd tegen houd omdat ik te onzeker/bang ben.

• examens halen
  • regelmatig hardlopen
  • gezond eten
  • goede start maken op de pabo
  • een ‘memories’ boekje bijhouden

-Studiekeuze definitief maken
-Meer structuur en regelmaat in eten
-Slagen voor eindexamens
-Minder stressen om kleine dingen