Goede spiegelrelex camera?

Omdat ik steeds meer bezig ben met foto’s maken. En ik over een paar jaar naar een fotoacedemie wil, zoek een extra goede luxe camera.

Omdat ik nu een goede analoge camera heb + een goede digitale, zoek ik nu naar een spiegelrefex camera. Omdat je bij zoon camera toch mooiere foto kan maken.

Nu vroeg ik mij af: weten jullie een goede camera (de body) , waarbij je de lens kan wisselen, redelijk makelijk mee te nemen is en vele funties heeft.
Prijs in tot nu toe niet van belang.

D40 is een digitale spiegelreflex camera, het is een goede camera hij is redelijk groot denk maar aan die ouderwetse camera’s met lens deze camera reageerd erg op licht dus dat is een nadeel van deze camera maar een D40 spiegel reflext camera kan ik aan raden die gebruiken ze ook voor Journalistiek en fotografie op het friese poort.

Oke dankje :slightly_smiling_face: Ik heb net met mijn ouders afgesproken dat we dit weekend naar goede fotowinkels gaan omdaar rond te vragen.
btw ga je naar het friese poort? Ik wou daar heen, maar omdat ik dan bijna 16 ben en anderhalf uur moet reizen wacht ik daar nog 3/4 jaar mee.

:stuck_out_tongue: ja na de 4e klas ga ik naar het friese poort om daar journalistiek en fotografie te gaan studeren voor 4 jaar je bent trouwens niet de enige die ver moet reizen sommige leerlingen moeten 4 uur met de bus om naar deze school toe te gaan :stuck_out_tongue: maar ik heb er deze week stage gelopen en toen mochten ze voor het eerst met spiegel reflex camera’s werken daarom ken ik die :wink:

oke vandaar. Ik weet vanmezlf dat als ik op zoon jonge leeftijd zolang moet reizen dat ik snel zal stoppen met die school hoe leuk die ook mag zijn.
Daarom wacht ik even totdat ik 19 ben, als het goed is heb ik dan een auto en dan ben ik een uur onderweg. Ik denk vanmezelf dat het voor mij dat een stuk prettiger word om daar naar school te gaan

nikon d3000
super instap camera!
er zit ook nog een gids op ook!
ik heb hem en als het allemaal lukt ga ik ook naar fotovakschool (: