Goede/slechte ervaring EF

Ik wil aankomende zomer 4 weken naar Miami met EF. Helaas lees ik op internet veel negatieve ervaringen en maar weinig goede. Die ervaringen zijn alleen al wel redelijk oud. Zijn hier mensen die het afgelopen jaar ervaring hebben gehad met EF? En zijn er mensen die ervaring hebben met een gastgezin? Ik zou er graag meer over willen weten.

Ik heb een goede ervaring gehad met EF toen ik naar Santa Barbara ging in 2008, goede begeleiding, goede docent, en leuke mensen, maar dat is inderdaad al een redelijk oude ervaring.

In het topic over studeren in het buitenland staan meerdere ervaringen :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html

Ik ben afgelopen jaar 6 maanden met EF weg geweest en ben niet heel enthousiast, wacht bijvoorbeeld nog steeds op certificaten die ze me begin december al toegestuurd zouden hebben en waar ik ook zelf weer meerdere keren achter aan moest. En zo zijn er wel meer dingen waarvan ik vind dat die veel en veel beter geregeld zouden moeten worden. Maar goed, staat allemaal in het andere topic.

Over het gastgezin, daar moet je echt geluk mee hebben. Ik heb twee keer redelijk veel geluk gehad en zeker mijn tweede gastgezin was super, maar je kan het ook echt heel erg slecht treffen. Als ik een grote eter was geweest had ik het in m’n eerste gastgezin bijvoorbeeld niet gered want je kreeg één bord en meer opscheppen kon niet. Klasgenootje kwam in een gastgezin waar de mensen binnen rookten terwijl ze aan had gegeven dat ze zelf niet rookte, iemand anders zat in een gastgezin dat zelf in de woonkamer sliep en zij in hun bed want er was geen andere ruimte, ander klasgenootje zat in een gastgezin met hele chagrijnige mensen, continu krijsende kinderen en een muur die was gemaakt van een stuk dik papier. Dus ja, nog iets wat veel te slecht geregeld is en wat EF van tevoren veel beter zou moeten checken.

En daar mag je je vraag ook stellen TS :slightly_smiling_face: dus ik sluit dit topic nu.