Goede reden om geen LO te hebben?

Ik vroeg me af wat jullie een goede reden vinden om niet mee te doen met gym.
Niet omdat ik er zelf een nodig heb, maar gewoon omdat ik benieuwd ben :slightly_smiling_face:

En als ik dan toch bezig ben. Doen jullie mee met gym?

Ik heb geen gym meer, maar wat ik een goede reden vind is een ernstige blessure of als je iets gewoon echt niet durft. Voor de rest moeten mensen zich niet zo aanstellen.

Als je CVS is hebt of een andere aandoening.
En tijdelijk: Als er thuis een sterfgeval is, maar dan moet je ook helemaal niet naar school komen.

En standaard dingetjes.

Ow, ik vind ongesteld zijn trouwens geen reden om niet mee te doen. Wel meedoen, maar dan rustiger aan.

Ik heb geen gym meer, maar ik deed (bijna) altijd mee ja.

ik hou van gym (L)

zie het maar als een upje

Haha daar noem je net de redenen die mijn gymlerares niet geldig vindt.
Er wordt momenteel bij mij onderzoek gedaan naar CVS, alhoewel dat niet echt onderzocht kan worden behalve dan alles uitsluiten, en ze heeft er totaal geen begrip voor. Iedere les weer drama :astonished:

Blessures, of aandoeningen, verder niet veel.
Ik gym niet mee i.v.m. een knieblessure,
maar normaal gesproken hoef ik ook niet mee te gymen omdat ik op hoog niveau dans en er met gym kans is op blessures. Ja, aanstellerij en ik vind het nergens voor nodig, maar de school heeft het zelf voorgesteld en 3 uur eerder naar huis vind ik eerlijk gezegd geen ramp.

Pfeiffer vind ik best een goede reden. En blessures.

ik doe nooit serieus mee, zie je ook wel aan mijn cijfers
(maar ik durf het gewoon echt niet ik denk dat ze bij elke stap op mij letten)

maar de enigste goede reden vind ik een blessure of als je erg ongesteld bent

Mijn lerares lo is echt gek D:
op je staartsbeen gevallen,voet omgeslagen tijdens de middag,buikpijn,migraine,ontstoken teen
haha.
En ja ik doe bijna altijd mee met gym,tegen mijn zin wel.

Vrijdag de ALLERLAATSTE gymles!! en dan ben ik er niet, dus ik heb vorige vrijdag de laatste les gehad :grinning:

zeggen dat je knie pijn doet of enkel. dat je duizelig bent of misselijk.

Iedereen is weer anders ongesteld. Voordat ik aan de pil zat, kon ik niet eens rechtop staan als ik ongesteld was, en dan kun je dus ook moeilijk gaan gymmen lijkt mij.

Naja, ik heb twee jaren niet meegedaan omdat mijn longen niet altijd meewerken en ik fiets ook al een twintig kilometer per schooldag wat best wel belastend is voor mijn longen. Maar dit jaar gaat het iets beter en gym ik ook weer mee, maar ik doe wel rustig aan. Maar ik heb nog maar drie weken lo. En dan ben ik er vanaf.

Ik vind trouwens CVS wel een goede reden om niet mee te doen. Hallo! Hoe kun je als leraar daar nu geen begrip voor hebben, waar slaat dat nou weer op?

Blessures, aandoeningen, ziekte (maar dan kom je denk ik gewoon niet naar school).

ooh ik een keer met gym ringzwaaien gedaan met zo’n stok ertussen! dat was een hel als je ongesteld bent en niet rechtop kan staan!

Ik heb een knieblessure waardoor ik al bijna twee jaar bijna niet mee doe met gym omdat ik niet mag renne, springen en rare bewegingen mag maken

we hebben nu trouwens nieuwe gymblokken waarbij de 4 weken hetzelfde doen en dat kan je dan ook zelf kiezen(voorkeuren geven je word wel ingedeeld) en daardoor kan ik nu aan wat meer dingen meedoen

Het is helemaal waar wat je zegt, ik kon voor de pil ook nooit wat als ik ongesteld was. Maar ik kon zelfs amper opstaan waardoor ik niet eens naar school kan.

Dus als je naar school kan, kan je ook best wel een beetje meedoen met gym. Ik vind ‘ongesteld zijn’ een teveel gebruikt smoesje om niet mee te kunnen doen, eigenlijk. Dus ik snap best wel dat leraren dat ook gewoon beschouwen als een niet geldige reden, omdat het al zoveel wordt gebruikt, en geloof me: Ook heel vaak ten onrechte.

Echte redenen vind ik aandoeningen waardoor je het echt niet kan en blessures. En als je iets niet durft inderdaad.

Oh en of ik mee doe met gym: Normaal gezien probeer ik het wel altijd, maar nu heb ik geen gym meer. Het enige wat ik echt niet deed was dingen als gewichtheffen, opdrukken en andere soortgelijke armbewegingen omdat ik weet dat ik dan doodga van de pijn i.v.m. een aandoening. Maar ik probeer het altijd wel zoveel mogelijk.

Nog een dubbelpost ook :’)

Ik kan ook niet rechtop staan als ik ongesteld ben (voordat ik aan de pil was, had ik er minder last van), sterker nog, ik kan niet eens zitten, maar ik heb altijd meegedaan met gym toen ik ongesteld was.

Ik zeg het, omdat ontzettend veel meiden er misbruik van maken.

Maar als je ongesteld bent en je kan geen eens meer rechtop staan, ben je ook niet op school
Maar een blessure ofzo vind ik wel een goede reden