Goede niet te dure spiegelreflex camera wie weet er een?

Heee,

Ik hou heel erg van foto’s maken enzo maar heb nu gewoon een normale camera.
Nu ben ik van plan om een blog te gaan beginnen en nu wil ik ook een spiegelreflex camera aanschaffen alleen ik heb er dus niet zoveel verstand van. Ben nu eigenlijk op zoek naar een goede spiegelreflex camera die niet te duur is! Wie weet er een?
Alvast bedankt!

ik heb de canon EOS 1000d, ik vind hem goed en hij is helemaal niet duur!

helemaal niet duur is overdreven …

wat valt voor jou onder niet duur? camera’s zijn eigenlijk altijd duur…

Als je een goede kwaliteit camera wil hebben zijn ze altijd duur.

Het liefst niet duurder dan 300 euro (ik koop wss tweedehands) dus nieuwprijs max. iets van 600 euro ofzo?

Een spiegelreflex omdat je een blog begint?

Ten eerste, als je van ‘foto’s maken’ houdt, bedoel je daarmee ‘fotografiefoto’s’ of ‘vriendinnenfoto’s’? Voor vriendinnenfoto’s is een compactcamera prima hoor XD
En ten tweede, wat FUCKxFAILURE al zegt, spiegelreflexcamera’s met ook maar een beetje kwaliteit zijn rond de 300 euro of hoger. Tweedehands weet ik niet precies, maar voor 300 euro kan je best een leuke slr kopen denk ik. (:

1. Zoekfunctie! Het is al zó vaak gevraagd…
  2. Er bestaan geen GOEDE spiegelreflexen van onder de 300 euro, maar als je een ‘goedkope’ wil zoek dan inderdaad naar een tweedehands Canon EOS 1000D.
  3. Je kan net zo goed foto’s maken met een compactcamera op dat niveau… :confused:

Investeer in lenzen, een body zou ik gewoon ergens goedkoop tweedehands vandaan plukken.

Maare, voor alleen een blog is dit wel je reinste geldverspilling…

Je kan wel een te gekke fotocamera zien van 400 euro maar dan moeten er natuurlijk nog wel veel dingen bij zoals een snelle geheugenkaart enzo. Dus ik denk dat het voor jou budget niet echt gaat lukken, of je moet heel marktplaats ff doorspitten!

Good luck!

Canon EOS 1000D is dat een goede? en nee ik bedoel niet vriendinnenfoto’s ik vind het echt leuk om foto’s te maken zegmaar. Ik heb er best wel wat geld voor over, maar ik ga hem wel tweedehands kopen. en tweedehands heb ik er maximaal rond de 300 euro voor over. Dus de nieuwprijs mag wel duurder zijn dan 300 euro.
Verder weet ik er nog niet veel van af dus liever niet dat ik er nog van alles bij moet gaan kopen enzo.
Bedankt voor de reacties!

Sony Nex 5, super licht en net nieuw op de markt. Hij doet het geweldig.Rond de 500 euro. En ga je anders naar de mediamarkt daar hebben ze er heel veel en laat je daar uitgebreid informeren?

Heeft me vader ook gekocht! Ja, dat is nou echt een geweldige camera, wel veel spullen moet je er bij aanschaffen, dan word het ongeveer rond de 850 euro. Maar hij is zooo handig! Tijdens het fotograferen krijg je tips, er zit bijna een heel tipboek in dat ding en je hebt heeel veel functies! Ook kan je in HD-kwaliteit filmen. Nou als dit geen verkooppraatje is, haha!
Nee, maar hij is echt heel fijn (:

xx

waarom zie ik niet wat ik heb getypt.

Ik zou zeker voor de 1000D gaan ja. Dat is dan nog een relatief goedkope en hij is prima (: En als je echt verder wil met fotografie kan je inderdaad beter in een lens investeren.