Goede modestyling opleiding?

Hello girls!

Ik heb een heeel heel groot probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik doe nu 4 VMBO-t en ik heb binnekort dus mijn examens en ik ga ervan uit dat ik ga slagen.
Daarna wil ik graag naar het Artemis (Styling Academie) in Amsterdam, maar hier moet je minimaal HAVO of MBO niveau 4 voor hebben.
HAVO kan ik hoogstwaarschijnlijk niet doen, dus moet ik tussendoor 4 jaar een MBO-opleiding doen om daarna toegelaten te worden op het Artemis.
Dus ik zoek een goede en leuke MBO-opleding in de richting van modestyling. Eerst wilde ik naar het Nimeto in Utrecht, maar dit is gewoon te ver en ik kan het niet veroorloven om ¤330 per maand aan alleen al de trein de uit te geven.

Het liefst zoek ik dus een school in de buurt van Haarlem, Amsterdam, Den Haag, Leiden, o.i.d.

Als je zelf een goede/leuke opleiding in de richting van modestyling/allround styling/mediastyling/etc. weet of doet, laat het me alsjeblieft weten!

<33

Is die opleiding in Utrecht particulier?
Anders kan je toch gewoon OV-kaart aanvagen?

Nou, ben nog geen 18 dus dan volgens mij niet.
Ik heb geen idee of ie particulier is ;$

Artemis is wel particulier en dat is echt een dure opleiding!
hmm kan je niet iets via google vinden?

hmm, 't is niet echt dichtbij, volgens mij
maar ik ga na mijn havo Mode Design medewerker styling doen,
op Deltion in Zwolle, is ook 4 jaar MBO :wink:
(ja, ik weet ik doe havo en kan hbo, maar ik red havo nog maar net, dus wil eerst graag mbo doen)

Jaa? :astonished:
Oei wist ik niet, maar ik hoor heel vaak dat het zo’n goede school is.
Maar dat is toch waarschijnlijk over 4 jaar pas en ik zie wel hoe me leven dan in elkaar zit :slightly_smiling_face:
& ja, dat is een beetje het probleem, ik heb heel veel gegoogled maar ik kan niet echt iets vinden waar ik naar zoek.
Dan is het bijvoorbeeld een cursus ipv opleiding, moet je er HAVO voor hebben, of is het te ver, ofzoiets. Dat is het lastige met Google, er zijn zoveel dingen dat je bijna niet vindt waar je echt naar op zoek bent.

Wow, Zwolle is wel een beetje heel ver haha, echt aan de andere kant van het land zowat voor mij :stuck_out_tongue:
Ik woon namelijk echt aan de westerse kust. LETTERLIJK, ik woon aan het strand zegmaar. Maar misschien zijn er ook wel scholen daarvan bij mij in de buurt?

haha, ja inderdaad
ik wilde ook graag iets met mode doen,
en probeerde ook google,
nou ik wist niet waar ik zoeken moest :stuck_out_tongue:
En inderdaad, steeds krijg je een cursus in beeld, in plaats van opleiding,
best irritant.
Daarom ben ik naar opendag geweest op Deltion, omdat ze daar gewoon alles hebben, en kwam ik erachter dat ze daar ook mode opleidingen hebben, haha :wink:

Ik heb geen idee trouwens of er nog meer Deltions zijn :open_mouth:
Maar wel zonde dat je zo ver woont, dan :frowning_face:

Ja he, ik zal het even Googlen (gaan we weer :stuck_out_tongue:)

Hmmm. Ik krijg alleen maar ‘Zwolle’ en ‘Ijssel-nogwat’. Mweeeh hahaha.

hahaha, jammer :wink:
misschien moet je dan op kamers gaan, haha :stuck_out_tongue:
Maar je hebt nog een tijdje om het uit te zoeken, gelukkig :wink:

Ohmygosh, haha, dat kost volgens mij nog wel 10x zoveel dan de trein naar Utrecht:P

&zoveel tijd heb niet meer volgens mij, heb over 1,5 week ofzo al examens aaaaaaaaaaaaaaah.

huhh?
Ohwjaaa, ik dacht dat je nog een jaartje moest :blush:
Hihi, sorry XD

Haha geeft nieksss.
Ik denk dat het beste is als ik nu HAVO ga proberen te doen ofzo ;l
Qua niveau red ik het wel, ik bedoel, als advies had ik op de basisschool VWO, maar qua motivatie enzo (praat heel veel in de les en alles) willen de leraren me waarschijnlijk niet doorlaten.

Heb je op school niet ergens iemand die veel weet over opleidingen en de scholen? Wij hadden altijd een lokaal vol met folders en een decaan die ons meer kon vertellen.

Hmm, ja da’s wel een goed idee
kan je daarna een hbo mode opleiding doen, dichter in je buurt :wink:
succes met examens trouwens! :wink:

@ Amadorintha:
Nee? :astonished: dat zou wel heel handig zijn ja!
Ik ga binnekort wel even met mijn mentor praten, kan heel goed met hem opschieten dus misschien wil hij me wel naar de HAVO doorlaten.

@xDnOon:
Thank you very much! :grinning: