goede laptop

Hee !

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede laptop, die ik voor school en thuis kan gebruiken. Belangrijk is dus dat de laptop goed en snel progamma s als word en internet kan gebruiken,maar ook dat hij bijv. een redelijk lange accuduur heeft, een goed toetsenbord+mousepad, snel is en niet reflecterend is.
Mijn budget is maximaal €700,-, en ik wil het liefste een laptop rond de 14/15/ inch.
Ik heb al meerdere laptops van de merken Samsung, HP en sony bekeken online, hebben jullie goede of slechte ervaringen met een van deze merken?
Tegenwoordig zijn er ook veel laptops met touchscreen, iemand ervaring?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Liefs

Ik heb de Acer Aspire V5, 15 inch volgens mij, prima ding. Snel en de accu gaat toch een dikke 3 uur mee.
Heeft een touchscreen scherm maar dat gebruik ik nauwelijks want daar wordt het zo vettig van, vind ik persoonlijk dus niet echt een meerwaarde.

Als je echt een echte goed wilt, zou ik je een macbook laptop aanraden. Ik heb er zelf ook één en heb er wel lang voor moeten sparen - moest zelf 500,- betalen en mijn ouders betaalde de andere 500,- - ze zijn dan wel 1000,- maar echt geweldig en ik heb er nog nooit problemen meegehad.

Ik heb de HP Pavillion 17 (:
Echt prima ding, kostte maar 400,- in de aanbieding. Maar werkt heel erg fijn, hij ondersteunt alle programma’s (word, excel, powerpoint etc.) En werkt erg snel. Tot nu toe alleen maar goeie ervaringen met HP gehad (:

@KOEKIEMONSTERTJE, @flawless en @Uncommonhearts

Bedankt voor jullie antwoord!
Nog meer mensen?

Ik heb ook een macbookje, gekocht in een tweedehands zaak - klink heel onbetrouwbaar, maar dat is het niet want veel mensen kopen daar hun macbook, althans die ik ken - hij was 700,- en nog helemaal nieuw!

Ah, klinkt niet meteen betrouwbaar idd. Als ik een laptop koop ,koop ik toch het liefst een nieuwe!

Je moet naar het type processor kijken, van Intel heb je van minder snel naar snel: Pentium, i3, i5 en i7. i3 of i5 is voldoende voor wat jij aangeeft ermee te willen doen.

Als je kijkt naar werkgeheugen zou ik toch altijd minimaal 4gb nemen. Een grafische kaart is leuk is voor spelletjes, maar maakt je laptop wel weer iets duurder en zwaarder. In alle laptops zit een standaard videokaart (Intel HD graphics), maar je kunt dus ook kiezen voor een losse kaart van nVidia of AMD.

Je hebt tegenwoordig ook laptops die ook als tablet gebruikt kunnen worden, misschien is dat ook wel iets voor je?

Qua merken heb ik slechte ervaring met Acer en meerdere mensen uit mijn omgeving ook. Acers zijn relatief goedkoop, maar kwalitatief dus ook minder. Nu heb ik een Asus en daar ben ik wel heel tevreden over, alleen is de behuizing wat zwak. Zeker als je hem vaak mee wilt nemen, zou ik ook even kijken hoe ‘sterk’ hij is! Een macbook zou ik niet nemen omdat die relatief heel duur zijn voor je krijgt, maarja, de naam Apple he …

Mijn laptop van hp eeft et ongeveer 2 jaar volgeouden. Ik vind et geen goede laptop, omdat dit meer een laptop is die je tuis op tafel kan laten staan. Dan gaat et wel goed, maar als je er mee gaat sjouwen naar scool, gaan bijvoorbeeld letters van je toetsenbord kapot :stuck_out_tongue: of je scerm dat los gaat zitten en et maakt ect et geluid alsof er een vliegtuig opstijgt.
Maar dat is mijn mening over hp.
Ik eb vorige week een nieuwe laptop gekoct, die ik nog niet eb, maar dat was via leapp.nl dit is een site die tweedeands macs verkoopt, voor veel minder geld, maar nog wel prima laptops in principe. Er zit gewoon een jaar garantie op.
Een nieuwe mac is voor mij gewoon te duur, maar dit vond ik een prima oplossing.

Ah oke, bedankt voor je antwoord! Ik had al is gehoord dat HP laptops erg veel lawaai maken, dat lijkt me inderdaad niet erg fijn.

Ja, ze maken erg veel lawaai x)
Ik kan et me voorstellen dat mensen et een fijne laptop vinden oor, maar ik eb voor deze 600 euro betaald en ij is niet eens 3 jaar meegegaan. Dat vind ik et geld dus absoluut niet waard.
Dat komt denk ik o.a. omdat ik em meeneem naar scool en daar is et gewoon niet de gescikte laptop voor.
Dan is een acer denk ik beter.

Ik heb de HP Probook 43406, van 13 inch. Heel fijn en snel ding. Is helemaal van aluminium waardoor hij beter tegen stoten kan.

ik heb een aer aspire 5560g vind hem erg fijn en hij is super snel, ik heb er 4 grafische programma’s op staan maar hij is nog steeds heeeeel erg snel.

Amen.

Als je echt alleen word en internet belangrijk vind is een i3 processor prima. Ik vind zelf Dell, HP, Asus en Lenovo fijne merken (andere merken heb ik geen ervaring mee)

Voor wat jij wil heb je echt een macbook nodig, tenzij je gewoon graag een apple wil.

En je kunt makkelijk een goede laptop kopen binnen jouw budget.

Ik raad je een Macbook aan! Ik heb nu sinds een jaar een Macbook, heb vrij zware programma’s er op staan voor school en tot nu toe geen klachten gehad. Ik heb zowel het besturingssysteem van Apple en Windows 8 er op staan met behulp van Boot Camp Assistant.

Mocht je een Macbook te duur vinden, kan je ook kijken naar Lenovo. Een aantal van mijn medestudenten hebben een Lenovo laptop en ik hoor er goede dingen over :slightly_smiling_face:

Ik heb een Acer Aspire staan, en ben er echt helemaal fan van! Wel met een enorm scherm, 17 inch… Dat zou ik de volgende keer anders doen denk ik, want dit is echt te groot haha. Wel super voor films kijken enzo. Denk inderdaad dat je voor Word en internet/Facebook enzo echt niet iets heel duurs nodig hebt…

Asus schijnt een zeer goed merk te zijn. Gaat vaak langer mee dan de andere merken.
Voor je houding is het trouwens beter om met een losse muis en een los toetsenbord te werken, want als je scherm op de juiste hoogte staat om naar te kijken dan zit je toetsenbord zo hoog dat het niet lekker typt en als je toetsenbord lekker staat dan kun je weer bijna niet normaal op je scherm kijken.

Daarbij hangt het maar net af van wat je met je laptop wilt doen wat voor laptop je het beste kunt doen. Laat je adviseren door een professional en niet door een roze meisjesforum.

Ik zou je een macbook aanraden maar deze krengen zijn nogal duur. Ik heb zelf een Dell Inspiron en ben er erg tevreden over. Ik heb altijd al Dell gehad en ik heb deze zo’n 3/4 jaar nu? denk ik. Mijn moeder heeft een Toshiba en dat werkt ook prima.

Ik zou je ook een MacBook aanraden, maar ik snap het ook heel goed als je daar niet zoveel geld voor over hebt, zeker gezien je eisen. Dan zou ik persoonlijk kijken naar Asus en HP, daar heb ik goede ervaringen mee en hoor ik eigenlijk ook nooit wat slechts over (:

Ga ik ook doen, maar het is fijn om ervaringen van anderen te weten voor je een keuze maakt. Wat je zegt over een los toetsenbord e.d snap ik, maar ik wil mijn computer op meerdere plekken gebruiken, en dan is het dus niet praktisch om lostoetsenbord te hebben.

Verder iedereen bedankt voor jullie reacties!
Ik ga mijn laptop idd vooral voor word, internet ed gebruiken, maar zeker ook wel voor films streamen.
veel mensen hebben het over een macbook, maar dit valt af. ik vind het erg duur, en denk dat er voor de prijs/kwaliteit verhouding ook voor minder geld een goede laptop te vinden is!