goede horrorfilm

Hoi iedereen!
Weten jullie ook wat leuke horror/thriller-films met ongeveer deze omschrijving:

Niet teveel bloed (SAW ofzo vind ik echt afschuwelijk)
Het liefst met een goed verhaal.
En het zou stiekem ook wel leuk zijn als het goed afloopt :stuck_out_tongue: of als er zo’n ‘OOH’ momentje inzit, dat alles op z’n plaats valt.

Ikzelf heb een aantal jaar terug de thriller The village gekeken, deze vond ik echt super, het was ontzettend eng, maar verder geen bloed (of nouja echt heel weinig) en op het laatst was er echt een groot OOH moment, wat deze film van heeel eng naar heel erg leuk maakte :slightly_smiling_face:

Kennen jullie ook nog van dit soort films?

Don’t be afraid of the dark.
The Decent.
Blair Witch.

Ik vind dat homemade horrors het meest spannend zijn (Blair Witch, Grave Encouters, Paranormal Activity). The Ring (alleen deel 1) was ook wel leuk.

Ik vind persoonlijk dat Saw 1 erg goed is. Goed verhaal, goede acteurs en het aantal moorden vond ik ook meevallen (in tegendeel tot de andere delen, die vind ik erg slecht).

the strangers
ehm
kijk even op google, wikipedia en dan lijst met horrorfilms.
dan krijg je horrorfilms vanaf de jaren 60 ofso tot nu.

Scream
The Shining
Cloverfield

house of wax :stuck_out_tongue: het heeft een verhaal maar is niert zoooooooooooooooo eng maar er zitten schrik momenten in heel leuk!! :grinning:

Eden Lake
the Roommate

Als je geen bloed enzo wil kan ik the blair witch project aanbevelen.
Dat is echt zo’n goeie film! Echt heel eng, terwijl je eigenlijk niets ziet.

Je moet echt The Orphanage kijken! Een supermooi verhaal zonder bloed en met een mooi einde.

Ik heb laatst Insidious gekeken, ik kijk best wel vaak horror/thriller maar Insidious vond ik echt supereng, eigenlijk geen bloed maar wel goeie schrikmomenten. Ik had gehoord dat hij niet zo goed was dus ik verwachte er niet veel van maar ik vond hem doodeng en dat heb ik meestal niet zo snel. Dus over het algemeen raad ik hem aan :slightly_smiling_face:

The Orphan,
Hide and seek,
The fourth kind,
Shutter (2008)

lol Don’t be afraid of the dark was echt een faal…

The Haunting in Connecticut vond ik echt een hele goede film!

The tale of two sisters os een aziatische horror. Scoort 7,4 op imdb. Neigt erg richting drama en is erg verrassend aan het eind. Sowieso een film die je ooit moet zien hehe

^ Die film vond ik wel goed ja :slightly_smiling_face:

The oprhan for sure. Echt zoooo ziek goeie film!

Aan het einde moest je wel echt goed opletten haha

The Roommate is ook wel een goede film zonder al teveel bloed en moorden enz.