Goede Hbo opleidingen.

Hallo meiden.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar opledingen die ik na mijn havo kan doen.
Alleen nu weet ik dus echt niet wat ik moet kiezen. Ik wil echt graag heel veel verschillende dingen doen. Hier even mijn rijtje:
1- Hbo opleiding met paarden.
2- Hbo opleding met dieren.
3- Hbo opleidng bakker/banketbakker.
4- Hbo opleiding fotografie/media
5- Hbo opleiding met sport.

Ik heb op internet allerlei site’s van scholen afgezocht maar of het was te ver weg (ik wil niet op kamers) of het waren mbo opleidingen.
Weet iemand een goede school in overijssel/drenthe. het liefst in de buurt van zwolle/emmen/hoogeveen. Die aan mijn eisen voldoet. Dus een Hbo opleiding met 1 van de bovengenoemde keuze’s.
Het is niet dat het op volgorde staat van wat ik het liefst wil of niet.
Maar het is gewoon het rijtje waar ik niet uit kan kiezen.

alvast bedankt als jullie wat vinden.
gr

ik weet alleen wat over Zwolle… daar zit 1 HBO school; Windesheim. maar die is niet aan te raden. Windesheim staat namelijk op de een na laatste plaats van alle HBO’s in Nederland.

haha ja op die site heb ik ook al gekeken, maar daar was geen opleing die ik leuk vond.

eventueel mag het ook wel wat verder reizen zijn, maar niet te ver.

Het eerste wat me te binnen schoot is de opleiding Dier- en Veehouderij in Delft, maar dit is te ver reizen. Dan weet ik het niet want ik kom daar niet uit de buurt. Misschien is een keer naar een open dag gaan? Succes met de keuze in ieder geval.

saxion of windesheim!

Wat dacht je van de calo, sportmanagement (windesheim)
Media en communicatie (saxion)

Van Hall in Leeuwarden?

Voor opleidingen met dieren kan ik je Van Hall Larenstein in Leeuwarden erg aanraden, maar waarschijnlijk vind je dat te ver… Is wel een hele goede hbo school op dat gebied!

Sport; de ALO of de HIS ofzo? Of zijn dat mbo opleidingen?

Bakker/banketbakker is volgens mij alleen op mbo niveau te doen.

Media opleiding kun je op heel veel plaatsen wel doen: Kunst,Cultuur & Media, Media&Entertainment Management, Communication&Media, maar net welke kant je uit wil…

Tip: kijk op http://www.qompas.nl ,Daar staan bijna alle studies op :slightly_smiling_face:

Trouwens, ik wil me er niet mee bemoeien, maar ik denk dat je beter een studie kunt gaan doen die je echt leuk vindt en dan op kamers moet, dan dat je een studie gaat doen waarbij je thuis kan blijven wonen die je minder leuk vindt. Het is toch iets waar je tot je pensioen mee moet doen en het op kamers wonen is maar 4/5 jaar. Ik snap wel dat je liever niet op kamers wilt, maar misschien is het wel beter voor een toekomstige baan.
Het ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent, als je nog relatief jong bent kun je misschien eerst een gap year nemen en daarna dan een leuke studie gaan doen waarbij je op kamers gaat. Ook kan je eerst een jaartje een studie doen die je iets minder vindt en daarna nog switchen naar een studie die wat verder weg is. Nogmaals, je moet het zelf beslissen, maar denk er goed over na.

voor bakker zou ik sowieso niet kiezen, aangezien dat ook op niveau 2 is…

Hier hélemaal mee eens!

Volgens mij bestaat er inderdaad geen HBO-opleding voor banketbakker

Nee klopt, meisje die bij mij in de klas zat op de HAVO doet nu MBO banketbakker opleiding, omdat je die niet hebt voor op HBO niveau.

Als je echt datgene wil gaan doen, dan moet je dat gewoon doen. Ook al is het een mbo.

de meeste dingen die jij zoekt zijn praktijkgericht, dus MBO.
ik heb er ook mee in de knoop gezeten omdat ik iets creatiefs wilde maar creatief wil meestal MBO zeggen.

voor banketbakker e.d. bestaat geen hbo.

sporthogeschool
dierenarts?

^Voor dierenarts heb je VWO nodig en het is een hele zware loting. Je hebt wel een HBO-opleiding met dieren :slightly_smiling_face:

Ligt aan welke opleiding je kiest! Ik geloof dat er wel 4 opleidingen binnen Windesheim op 1 van nederland staan, waaronder de mijne! :wink:
Ik weet zo geen opleiding op hbo niveau voor je, maar zal mn oren openhouden!

Ik heb ook veel slechte verhalen over Windesheim gehoord. Op de school waar ik op zit, zitten ook veel dierenopleidingen, maar dat is in Den Bosch.

^Wat voor dierenopleidingen zit daar dan? :slightly_smiling_face:

Nou, je kan ook op kamers?
In utrecht op de HU is communicatie en media design een hele leuke en goede opleiding. Ook fotografie, maar ook heel veel andere leuke en creatieve opleidingen.

je kan ook deze test doen, die laat dan ook zien waar je de opleiding kan doen.

deze test:
http://forum.girlscene.nl/forum/school/test-welke-opleiding-past-bij-jou-178352.msg6957654.html#msg6957654