Goede (hard)loophorloge/tracker

Hallo dames,

Ik heb een vraag. Ik loop heel graag en wissel dit af met hardlopen. Doordat ik in het dagelijks leven moet opletten met mijn eten en beweging, wil ik graag een goede tracker/horloge waar ik op de computer de gegevens kan uitlezen.

Ik heb al gekeken voor bijvoorbeeld een Apple watch, maar die is gewoon echt veel te duur. Veel en veel te duur. Nu is mijn vraag welke jullie hebben… Ik heb ook al voor een fitbit gekeken, alleen zijn de reviews wisselend.

Welke hebben jullie? En wat zijn jullie ervaringen ermee :blush:

Het is maar net wat je zelf fijn vind en dat is precies waar de reviews vandaan komen. Zelf heb ik een Fitbit charge 2 en ik vind m heel fijn.

Ik loop met een TomTom cardio (music), geloof ik. Haha. Súper fijn horloge. Daarnaast gebruik ik een Fitbit Charge voor m’n dagelijkse activiteiten. Echt hardlopen daarmee vind ik niet zo fijn. Naar mijn idee (helemaal verdiept heb ik mij niet) ook niet echt specifiek gericht op hardlopen. Op die van mij kan je in elk geval niet gericht op hartslagzone’s, tijd of afstand trainen. Wat bij de TomTom wel gaat (hiermee bedoel ik dus echt trainingen in je horloge programmeren). Daarnaast zijn veel mensen in mijn omgeving ook happy met de horloges van Garmin.

Hoe komt het dat je de fitbit tijdens het hardlopen niet fijn vind?

Waar ik hem voornamelijk voor wil gebruiken is omdat ik 1x per week intensief sport, 2-3x per week doe hardlopen en de rest eigenlijk alleen voor het stappentellen.

De site van fitbit ziet er wel veelbelovend uit.

Dat komt dus doordat je geen programma’s kan programmeren (op de Carge dan). Op mijn TomTom kan ik aangeven dat ik 10 setjes wil lopen, 1 minuutje hardlopen en dan 2 minuten wandelen (bijvoorbeeld). Als ik dan ga lopen, houdt m’n horloge dit bij en trilt als ik een overgang ‘moet’ maken. Dit kan ook met afstand en hartslag. Als je serieus met schema loopt, loopt dit (naar mijn idee) echt het fijnst. In plaats van de hele tijd kijken hoever je al bent, tijd ect.

^

En andersom, stappentellen met sporthorloge, gaat dat wel goed?
Los van het feit dat het een groot gevaarte is …

Bij het hardlopen gebruik ik de nike-applicatie. Die monitort je snelheid, parcours, … Hij slaat ook al je sessies op zodat je je vooruitgang of achteruitgang :flushed: in het oog kan houden!

Ik heb de xiao miband 2 en ik vind hem erg fijn want o.a. de accu gaat lang mee. Ook was hij maar 20 euro op aliexpress.

^ Je hebt nu op ali ook de ID115 , fitbit lookalike met 1 maand batterij.
€10 slechts! Ideaal om het te proberen. Goede recensies te vinden.

Ik ga denk een horloge van tomtom kopen, aangezien ik die ook prima om kan houden bij het banen zwemmen. Over de garmin horloges hoor ik ook veel goeds!

Ik ben zelf uitgekomen bij de Apple watch series 1… dit omdat ik dit toch fijn en handiger vind. En alles is in het Nederlands ook :blush: