Goede foundation vervanger?

Ik heb eigenlijk geen lagen foundation nodig. Maar als ik er weinig op doe komen er vlekken. Ik zou graag eens iets anders willen proberen. Ik heb niet overdreven veel acné, We soms wel eens een puistje hier en daar. Alleen mijn grootste probleem is dat ik veelste veel glim. Ik heb altijd een super vette huid. En ik vind dit echt irritant. Dit is eigenlijk de reden waarom ik foundation draag. Maar ik geloof dat hier ook andere dingen voor zijn?

Ik wil heel graag van foundation af, omdat ik eigenlijk alleen iets tegen een glimmende huid nodig heb en een goede concealer voor mijn puistjes. Wie weet wat ik dan het beste kan gebruiken?

xo

Ik lees ook even mee, mijn huid glimt ook zo vreselijk erg!

Matterende poeder in combinatie met concealer?

Ik zat zelf te denken aan een primer. Alleen ik weet niet of dit echt helpt?

Ik ken het glim probleem heel erg! Ik gebruik nooit foundation, altijd bb cream maar dat lied me zo ontzettend glimmen… Heb toen transparante poeder van mac gekocht wat een beetje hielp maar niet optimaal. Nu heb ik als dagcreme la roche posay effeclar mat en ben daar heel erg over te spreken! Ik gebruik de poeder alleen als ik lang van huis zal zijn maar anders doet alleen de dagcreme zijn werk heel goed, kan het iedereen aanraden :slightly_smiling_face:

Ik gebruik altijd matterend poeder van Essence als ik teveel glim, werkt ook prima als je verder geen andere make-up producten gebruikt.

Ik gebruik altijd de essence all about matt fixing poeder! Hij is transparant dus ook handig als je heel licht bent. Ik wissel veel van foundation maar de max factor facefinity 3 in 1 foundation is 1 van mijn favorieten. De foundations van miss sporty kan ik ook aanraden!

Ik gebruik een matterende poeder van catrice, die werkt ook wel goed

Ik gebruik de vloeibare concealer van catrice en die breng ik dan aan op puistjes of roodheden en dan smeer ik het uit zodat mn hele gezicht egaal is maar geen foundation op heb, en soms poeder ik het lichtjes af (vind een beetje een glansje wel mooi)

Dit. Doe het al jaren zo en vind het prima werken. Heb nog nooit in mn leven foundation gebruikt aangezien zo’n dikke laag op mn gezicht me niet fijn lijkt en ik het bij de meeste anderen ook niet zo mooi vind.

Dit slaat nergens op, foundation kan heel mooi en licht aangebracht worden. Als je het bij anderen niet mooi vind brengen ze het niet goed aan of gebruiken ze de verkeerde foundation.

Wat dacht je van bbcream? Ik heb er een van een Aziatisch merk, die is licht en er zitten veel verzorgende bestandsdelen in. Het is bijna een getinte dagcreme…

Ik gebruik BB cream, maar ik heb een hele droge huid, dus bij mij gaat het niet zo glimmen.