Goede en leuke buikspieroefeningen ?

Heeyy hoi,

Ik heb 2 jaar geleden een vreselijke periode gehad omdat ik ziek werd. Ik had een blindedarm ontsteking. Normaal levert dit niet veel problemen op maar zo’n beetje alles ging mis… Mijn blindedarm sprong kapot en ik kreeg buikvlies ontsteking en nog andere complicaties. Ik heb hierdoor 3 maanden in het ziekenhuis gelegen en 2 operaties gehad. Gelukkig heb ik het overleefd want een gesprongen blindedarm is dodelijk.

Alleen ben ik sinds de operaties erg aangekomen. Mijn gewicht vind ik niet eens het ergste (want ik heb gewoon een gezond BMI) maar mijn dikke buik vind ik wel een probleem…
Ik zou daarom graag buikspieroefeningen doen, ik heb al veel dingen geprobeerd ben naar de sportschool geweest een online sport programma. Maar ik ga wel weer met zo’n programma starten alleen wil ik daarnaast ook nog een paar leuke en effectieve buikspieroefeningen die ik gewoon voor het slapen of 's ochtends kan doen…
Heeft iemand tips of ideeën?

Heb je misschien een android smartphone? Ik gebruik namelijk de app Dagelijkse Buiktraining en kan die je zeer aanbevelen. Bij die app kun je precies zeggen hoeveel minuten je wil trainen. Verder zijn de oefeningen ook heel goed en handig. Ik gebruik het elke dag ookal is het maar 5 minuten en het geeft zeker goed resultaat.

Voor uitleg:
- YouTube!

Voor de site van de app op android:

Hmm, binnenkort krijg ik een nieuwe telefoon en dan ga ik het zeker uitproberen. Bedankt voor de tip ! :slightly_smiling_face:

Asjeblieft, ik hoop dat het ook bij jou werkt!

Ik denk dat je hiervoor beter in het Food & Sport forumonderdeel kunt kijken haha, daar staan heel veel workouts en oefeningen :slightly_smiling_face:

ik zou niet alleen buikspier oefeningen doen, maar gewoon alles. Zelf volg ik het willeke Zorg Workout plan. Dit kan gewoon online. Bevalt mij heel goed en zo train je alle spiergroepen ipv alleen je buik. Als je alleen je buik traint wil dat nog niet zeggen dat je alleen bij je buik afvalt.