goede en écht goedkope laptop

Heey iedereen!!!
Ik wil binnenkort een laptop kopen, en aangezien wij als gezin niet echt super veel geld hebben, wil ik graag een echt goedkope laptop.
Hij hoeft niet supergoed te zijn maar ik wil natuurlijk ook geen hele slechte.
Sorry voor dit vage topic!!

Lots of love, hugs and kisses, Eefje

Asus heeft goedkope en goede laptops !
Heb mijne nu twee jaar, hij is ietsjes slomer geworden, maar werkt nog helemaal super. Was destijds een vd nieuwste modellen en 500 euro. Maar ik weet zeker dat je voor minder geld ook een goede asus hebt (sowieso niet voor het nieuwste model gaan dan)
X

Acer is ook wel goedkoop, vooral bij de Makro hebben ze er vaak aanbiedingen van. Ik heb de Acer Aspire 7551 en ben er heel tevreden mee, alleen deze is niet meer te koop zie ik net haha.

Waar wil jij je laptop voor gebruiken?

Ik zou dan ook voor een Acer gaan. Die zijn vaak goedkoop en doen het best goed. Ik heb ook een Acer gehad en hij doet het nog steeds na 6 jaar (hij is nu van mijn vader).

Voor een kwaliteit moet je nou eenmaal betalen. Ik zou niet voor een laptop gaan die 100 euro goedkoper is als de kwaliteit minder is. Beter 100 euro meer dat je er lang mee kunt dan iets goedkoper die snel kapot is.

Ik heb mijn laptop afgelopen zomer gekocht. Hij kostte rond de 350/400 euro. Hij is best goed zeker op het begin, maar je moet wel zelf word er op zetten. Het is de ASUS F501A. Je moet zelf maar even kijken wat voor soort laptop je wilt. Ik neem hem elke dag mee naar school, en het werkt prima zo. Succes :slightly_smiling_face:

goed en echt goedkoop is onmogelijk bij laptops.

Ligt eraan, wat je ermee wilt doen … als je alleen op girlscene, google en facebook gaat kan een goedkope laptop best goed zijn.
Al je hoge kwaliteit films wilt die goed lopen en veel games speelt is het weer een ander verhaal.

Zelf heb ik veel problemen gehad met mijn Acer.
Ik zou je ook even laten inlichten in de winkel (bij mediamarkt bv weten ze er vaak wel het een en ander vanaf) ze smeren je geen rommel aan

Wat vind jij best goedkoop?
Bedoel je 200 euro?
of onder 500?
Anders raad ik je een Medion Akoya aan!

Je kunt beter een dure goede kopen dan elk jaar een nieuwe goedkope. Voor de rest is Acer vrij goedkoop, maar wel een rot merk.

chromebooks zijn goedkoop, maar dat is alleen internet in principe

Dat hoor ik zoveel mensen zeggen. Dan vraag ik waarom en meestal is hun antwoord dan dat ze letterlijk uit elkaar vallen. Ik heb een keer met mijn laptop gegooid (perongeluk, realiseerde te laat dat mijn laptop nog in mijn tas zat…) en op hier en daar een beetje van de hoekjes af is er niks mis mee. Toen der tijd (alweer bijna 2 jaar later) was mijn laptop de goedkoopste (550) met de beste specificaties (mijn moeder heeft een Dell van 700 euro en die is echt niet zo goed).

Het hangt ervan af wat je ermee wil doen. Zelf doe ik een informatica opleiding en dat is zeker te redden met mijn laptopje. Zwaar films bewerken zou misschien niet gaan, daarvoor moet je al gauw naar duurdere modellen kijken. Spellen zien er redelijk uit, maar echt optimaal kan ik ze niet spelen. Dat vind ik zelf geen probleem. Voor internet is hij natuurlijk perfect :’) Dat zou ook met een simpel netbookje kunnen. Het hangt er sterk vanaf wat je wil.

Nouja gewoon wel echt voor meedere dingen, maar ik zou er geen hoge kwalieteits films op kijken, dat hoeft voor mij niet.

sommige mensen hebben geen 100euro meer.

ot: ik zou ook zelf even online kijken, en wat dingetjes vergelijken en inderdaad kijken waar je hem voor nodig hebt en aan welke eisen die moet voldoen (bijv. hoeveel geheugen, hoeveel usb poorten etc)

Maar wil je er veel mee internetten, wil je er mee downloaden, wil je kunnen streamen, wil je documenten maken en zo ja veel of weinig etc?
Ik raad je aan om eerst te kijken wat je nodig hebt (dus wat wil je ermee) en daarna advies te vragen in een winkel. Zo krijg je een laptop die bij jouw wensen past en bij jouw budget.

Mijn eerste laptop was er een van 350 euro, en na anderhalf jaar was die helemaal uit elkaar gevallen, vreselijk ding. Nu heb ik er een van 800 euro gekocht, deze gaat veel langer mee en het is gewoon een veel betere laptop. Ik raad je dus ook aan om niet een al te goedkope te nemen want dan kan je voor je het weet weer een nieuwe kopen.

Je komt niet heel oud over, weet je zeker dat je een laptop nodig heb? Kan je niet beter door sparen, zodat als je gaat studeren een goeie laptop kan kopen?

Laptops zijn gewoon duur, je gaat (denk ik) geen laptop van 450,- vinden die degelijk is.

Zelf heb ik een Toshiba gekocht tijdens de BTW-vrije dagen bij de MediaMarkt. Hij kostte me €383,- en functioneert tot nu toe echt top. Sowieso ben ik wel fan van Toshiba aangezien mijn vorige laptop ook van dat merk was het 6,5 jaar zonder problemen heeft overleefd.