Goede doelen steunen

Ik was wel eens benieuwd of er meer jongere meiden zijn die maandelijks/regelmatig geld doneren aan een stichting of goed doel? En hoe komen jullie daarbij dat jullie zijn gaan doneren?

Ik ben zelf 19 jaar, verdien ong. 200 euro per maand met mijn bijbaantje. Ik werd een tijdje terug aangesproken door iemand in de stad voor het WNF. Ik was eigenlijk een beetje ‘overvallen’ en dacht nouja na deze maand zeg ik het gewoon op. Maar nu heb ik eigenlijk zo iets van, waarom eigenlijk? Ik wilde later sowieso gaan doneren, maar een klein bedragje van €3 kan er nu ook wel vanaf.

Als dit topic er al is dan hoor ik het wel maar ik kon het zo gauw niet vinden

Nee niet maandelijks en al helemaal niet aan al die ´grote´doelen. Ik geef liever als iemand b.v. een marathon gaat lopen voor een goed doel en soms in de collectebus. Maar niet maandelijks.

Nee. Dit klinkt egoistisch misschien, maar ik kan mijn geld wel beter gebruiken.
Net als die ontwikkelingslanden steunen, nog even en nederland wordt zelf een ontwikkelingsland die overal gaat bedelen om geld.

Nee bedankt

Ja, ik geef aan het longfonds. Ik ben zelf ernstig astmastisch dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om die weg te sturen toen ze aan de deur kwamen.
Ik heb vroeger namelijk erg veel gehad aan hun website, folders en alle andere dingen. Vond het wel mooi om iets terug te kunnen doen.

Het is wel €6,- per maand en nu ik plotseling heb gehoord dat ik door bezuinigingen weg moet bij mijn bijbaan (over 6 weken al, lukt me nooit om zo snel iets nieuws te vinden), begin ik toch wel te twijfelen of ik dat elke maand wel kan missen. Het klinkt weinig maar per jaar is dat toch wel even €72,-…

Ik geef niet per maand iets aan een ‘vast’ goed doel oid, maar met 3FM Serious Request geef ik altijd geld en heel soms doe ik met mijn ouders samen een collecte aan bijv. het KWF. Daarnaast zorg ik dat ik een deel van mijn kleding en andere aankopen bij ‘goede’ winkels koop (voorbeeldjes: American Apparel is sweatshop free en betaalt hun medewerkers eerlijk, Lush test niet op dieren en doet ook actief aan petities en actie en in qua verzorging/eten koop ik zo nu en dan fairtrade dingen). Zo hebben zij er wat aan maar ikzelf ook :slightly_smiling_face:

ik heb erg weinig geld waar ik het mee moet zien te redden momenteel, daardoor ben ik op het moment gewoon echt niet in de positie dat ik het me makkelijk kan veroorloven om steeds een bedrag aan KWF/Unicef/soortgelijk bedrijf over te maken. Weet ook niet of ik zoiets zou doen als ik het wel makkelijk kan missen, geef liever eens in de zoveel tijd met een ‘bijzonder’ iets wat meer geld. Toen op tv die uitzending was om geld in te zamelen voor het Prinses Máxima Centrum (dat je een - soort van symbolisch - steentje kon kopen) heb ik bijvoorbeeld gedoneerd.

Ik geef wel is aan die mensen die voor hartziektes op straat staan en longkanker. Geef ik wel een paar euro, maar ik heb al zelf geen baan en om dan iedere keer iets weg te geven gaat hem niet worden.

Ik probeer elk jaar geld in te zamen voor Serious Request. Ik zette bijvoorbeeld vorig jaar met mijn beste vriendin zelfgemaakte collectebussen op school en in het tuincentrum van een andere vriendin.

Ik heb echt net vandaag besloten dat ik een airmiles kaart aan ga vragen voor War Child. Je spaart dan al je airmiles op voor War Child en zo steun je ze. Kan ook voor stichting AAP en nog twee andere stichtingen.

Ik heb niet veel geld (zeker nu ik ga studeren), dus dit vind ik een goede manier om toch mijn steentje bij te dragen… Tja, verder geef ik wel altijd wat kleingeld aan collectebussen en let ik op wat ik koop, bijv. fair trade of ecologisch verantwoorde producten, biologisch vlees… Dan eet ik maar een worstje minder.

ik geef niet elke maand aan een goed doel, maar bij mij thuis geven we wel altijd wat geld aan de collecte. Ik ben zelf nog te jong, maar ik zou het heel leuk vinden om ook collecte te gaan lopen :slightly_smiling_face:

voorderest is mijn school altijd heel erg bezig met ontwikkelingsprojecten, en als dat kan dan doe ik daar altijd aan mee.

Nee, in plaats daarvan heb ik mijn haar gedoneerd zodat ik toch nog íets doe

wauw dat vind ik altijd zo goed!
inplaats van geld iets van je zelf doneren waar je andere heel blij mee kan maken!

Als er bijv van die sms reclames zijn van kika ofzo dan sms ik wel altijd.
En in de ramadan moeten we ook altijd veel doneren omdat dat het doel is.

Ja zakat dat moeten wij ook. Maar zo veel is zakat ook weer niet. Wij thuis geven dat meestal gwn aan mensen die bedelen of mensen in krottenwijken etc. want als je het aan een goed doel doneert gaat er maar een klein deel van je bedrag naar de mensen die het nodig hebbenl

Ik geef nooit wat :’)

Als de collecte langs komt geven wij als gezin altijd wat, maar we doneren niet elke maand een vast bedrag.

Ik doneer eigenlijk niet meer nadat ik weet wat er met dat geld allemaal gebeurd. Kijk naar al die natuurrampen waarvoor giro 555 was, die mensen hebben het nu net zo erg als al die jaren geleden. Waar gaat al dat geld dan naartoe, gewoon een extra bonus voor de directeur. Mijn moeder zei ook altijd als ik ooit is staat ben financieel om zoveel mensen te kunnen helpen dan ga ik zelf naar een land toe zodat ik zeker weet dat mijn geld echt besteed word en mensen echt geholpen worden.