Goede dingen doen voor mensen

Ik wil al heel lang iets doen waarmee ik mensen blij kan maken. Ik wil niet mijn geld doneren aan goede doelen, omdat ik niet weet wat daarmee gebeurt en verdien sowieso ook niet zoveel om te doneren. Ik dacht eraan om samen met een vriendin onze oude kleren bij een plek te brengen waar ze het erg nodig hebben (ik wil liever niet vertellen waar ivm privacy). Ik dacht er ook aan om af en toe langs te gaan bij bijvoorbeeld een verzorgingshuis om met de lieve oude oma’s en opa’s te gaan praten of iets in die richting, omdat zij zich vaak alleen voelen. Ook dacht ik eraan om weer oude kleding of speelgoed bij weeshuizen langs te brengen en daar misschien zelfs als het mag af en toe langs te gaan om tijd door te brengen met de kinderen daar. Het is nu niet zo moeilijk om adressen van verzorgingshuizen te vinden op internet in amsterdam maar ik kon echt geen weeshuizen vinden, het enige wat ik te zien krijg als ik het google is informatie over weeshuizen rond 1960… weten jullie een aantal weeshuizen in amsterdam of een site waarop ik het kan vinden? En weten jullie misschien ook nog meer dingen die ik samen met een vriendin als vrijwilliger kan doen?

De term weeshuis word inderdaad niet meer gebruikt in Nederland. Verder zou je nog naar het Leger des Heils kunnen gaan, of iets va een vrouwenopvang of asielzoekerscentrum. Hier hebben ze ook vaak baat aan extra dingen zoals kleding of verzorgingsproducten bijvoorbeeld.

Bij ons hebben ze stichting Present, weet alleen niet waar die nog meer zit.

up

Hoe oud ben je?

18 jaar

Je kan ook kijken om in de vakantie naar het buitenland te gaan als ontwikkelingshulp? ik doe dit in de grote vakantie, ik ga een maand naar borneo gaan helpen in een weeshuis samen met nog jongeren van over de hele wereld.
Je kan ook kijken voor een organisatie om mee te gaan voor 10 dagen of langer zoals bouworde.be of projects-abroud.be of .nl

Volgens mij kan je niet zomaar een tehuis inlopen en met de mensen daar gaan praten/dingen doen. denk dat je dan sowieso eerst even contact moet opnemen. Maar daar had je misschien al aan gedacht… Vraag me trouwens ook af of je dat zomaar even eenmalig kan doen. Volgens mij moet je dan wel echt vaste vrijwilliger worden.

Maar los daarvan, ik weet geen kindertehuizen in Amsterdam, wel een kinderhospice. Weet niet meer precies waar hij zat en hoe hij heette, maar op Google kan je vast wel meer info vinden.