Goede digitale camera.

Hoi jongens!

Ik wil al een paar jaar een spiegelreflexcamera, maar die is er nooit van gekomen, omdat ik niet kan sparen. (’:
Nu heb ik eindelijk het geld ervoor (maar dat komt omdat ik over 1 week naar Amerika ga en daar heel veel ga shoppen). Maar mijn ouders vinden het een beetje zonde dat ik daarvan nu een camera van ong. 400 euro kan kopen. Ergens hebben ze ook wel gelijk.
Dus nu vroeg ik mij af of jullie een goede, maar niet al te dure (ik denk zo tussen de 200 en 300 euro) camera weten. Ik heb al een beetje gekeken op internet, maar dat zijn er zo veel.

Alvast bedankt!

kick

uppp

KICK!

upupup, ik moet echt voor het einde van deze week een camera hebben!

Ik vind het echt een goed idee om nu een camera te kopen, dan kan je foto’s maken in Amerika :grinning:

Ik weet niet zoveel af van wat er zoal is aan spiegelreflexen, ik hou me binnen Canon en vergelijk dat niet echt, het is uiteindelijk toch allemaal zeer aan elkaar gewaagd. De body maakt weinig uit, bij een spiegelreflex draait het vooral om de lens die je erop zet.

Ik zou dan een 600D Canon zeggen, denk ik. Of die 1000D, verschil is redelijk klein.

Ja, ik ook, maar ik ga 5 weken weg en om elke dag zo’n camera meenemen is ook zo zwaar! Dus ik dacht aan een kleine camera die je ook makkelijk mee kan nemen in een klein tasje, maar die toch wel scherpe foto’s maakt!

Anyways, thanks. (:

uppp : )

uppupp

Jamaar wil je dan een spiegelreflex of een compact? Want een spiegelreflex zal nooit heel licht zijn en makkelijk in een klein tasje passen…

De consumentenbond heeft een aantal camera’s getest die erg leken op speigelreflexen.
Deze gewone camera’s breken niet veel slechter dan de spiegelreflexen en waren kleiner en lichter. (En vast ook goedkoper.)
Misschien heb je daar wat aan.

Ik had eerst een nikon coolpix L100 (je zou ook een andere kunnen nemen een L110 of zo). In de winkel zeiden ze dat het meer een instapmodel is voor een spiegelreflex. Was een hele fijne camera, en koste iets meer dan 200 euro. Alleen ik had voor school een echte spiegelreflex nodig dus ik heb hem weer verkocht.

weet je misschien welke camera’s dat waren?

Sorry, dan zou ik het tijdschrift even op moeten zoeken.
Ik heb zo een, twee, drie geen idee waar hij is. Ik wil morgen wel even voor je kijken.

Ik heb een test gezien van spiegelreflexen, maar dan in de digitaalgids. Ik zet de camera’s plus prijzen (en hun oordeel) erbij.

Panasonic Lumix DMC-G2
¤550,-
Oordeel: 7.4

Sony alpha 33
¤630,-

Canon EOS 600D
¤800,-

Panasonic Lumix DMC-G10
¤400,-
Oordeel: 7.2

Canon EOS 1100D
¤500,-
Oordeel: 7.2

Nikon D3100
¤480,-
Oordeel: 7.0

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
PS: de site - consumentenbond.nl
:grinning:

Oeps.

Thanks all!

En helaas zijn de meeste spiegelreflex net boven mijn budget! :c

Dankjewel!
ze zijn alleen wel heel erg duur, ik wil er het liefst niet meer dan ongeveer 150 euro aan uitgeven…

de nikon coolpix L100 lijkt me wel goed, maar waar heb je hem gekocht?
en wat kun je zelf allemaal instellen? en weet je ook iets over de nikon coolpix L110/120?