Goede deo die anti-transpirant is en lang werkt?

Ik gebruik al heel lang de deo van Dove (die witte met geel,blauw of groene dop), alleen werken ze bij mij niet zo goed als ik verwacht. Meestal na een paar uurtjes begin je wat te ruiken dus je moet wel de hele dag door spuiten.
Maar nu ga ik op vakantie en wil ik een goede deo, maar aangezien ik best wel veel zweet wil ik 1 die anti-transpirant is en die dus lang werkt. Een spuitbus of roller maakt niet uit, maar ik las ergens dat je geen spuitbussen mee mag dus een roller is dan wel handiger.

Deoleen (Wel duur, 8 euro) of Hidro Fugal (6 euro) Beiden bij de kruidvat te koop. Best aanraders!

Bedoel je dan niet anti perspirant? Waardoor je dus minder gaat zweten.

Ohja dat zou ook wel kunnen nog nooit van gehoord! Ik bedoel er mee dat het het zweten wat tegen gaat, (zweetplekken)

Odorex werkt ook fijn, die depper vooral. Het is geen deodorant, maar het werkt zeker wel! Dat moet je voor het slapen aanbrengen, en dan zweet je overdag niet.

Ohja daar heb ik wel is van gehoord, alleen ik voel mezelf zo vies als ik geen deo opdoe haha en ik ben dan toch de hele tijd bang dat ik ga zweten :flushed:

Die van Rituals zijn erg fijn! Ik heb Mandarin Bliss van de Laughing Buddha lijn en die werkt erg goed.

Rexona Longlasting Protection Cotton Dry Motionsense (grijze fles met blauwe afwerking)

Wat een naam! Hij zegt dat ie tot 48h werkt maar dat is natuurlijk niet zo, maar als ik hem door de dag nog 1x bij aanbreng is het een prima anti-transpirant! Heeft ook geen opvallende geur, gewoon fris, wat ik een extra pluspunt vind! Lijkt bijna reclame hahaha!

Ik zag dat ze bij Rexona nu zo’n stick hebben, schijnt echt heel goed te werken! Misschien even proberen? :'D

Ik heb nu Rexona Nutritive (paars/rozige fles) en die werkt prima bij mij! Ik zweet ook best veel helaas, en deze helpt beter dan andere deo’s.

Deze dus:

http://www.drogistgigant.nl/images/Rexona_Deo_Spray_Nutritive_posh_(395694).jpg

Bij mij werkt deze deo ook super! Ik werd echt helemaal gek van dat gezweet tot ik deze deo vond. Dat van de geur klopt ook, lekker neutraal en hij prikt (bijna) niet als je je net hebt geschoren. Ik ben echt zo blij dat ik deze deo heb gevonden!

Volgens mij is dat voor de stinkende geur

Ik gebruik tegenwoordig een roller van Sanex. Ik merkte inderdaad ook dat die spuitbussen van Dove het steeds minder goed deden, of in ieder geval in de zomer/warmte niet afdoende.

http://www.drogisterij.nl/images/8710402438869_Sanex_Deodorant_Dermo_Extra_Control_Roll_On.jpg

Ik gebruik nu deze ^^ en die doet het echt heel goed. Er zit niet echt een lekker luchtje aan, maar hij ruikt een beetje naar wasmiddel en eenmaal opgedaan ruik je er sowieso niet veel meer van. Maar hiermee blijf ik dus echt ruim een dag fris ruiken.

Nee omgekeerd, anti transpirant is tegen geurtjes en anti perspirant is tegen het zweten :slightly_smiling_face:

inderdaad, dit is wat ik vond op internet:
Anti-transpirant
Als je vooral wat tegen die vieze luchtjes wil doen en niet tegen het zweten op zich, kun je het best een anti-transpirant kiezen. Doordat er aan deze deodorant meestal alcohol toegevoegd is, worden de stank-bacteriën voor een deel gedood. Ook is er altijd een geurtje aan deze deo’s toegevoegd door middel van een parfum of door etherische oliën. Als dit geurtje sterk genoeg is, kan het de zweetgeur verdoezelen. Ook al klinkt anti-transpirant zo alsof het je minder doet zweten, in de praktijk blijkt dit niet zo te zijn.

Anti-perspirant
Een anti-perspirant vermindert je zweetproductie wel. Dit komt door aluminiumzouten die de zweetklieren vernauwen. Aluminiumzouten hebben een slechte naam, maar dit is wetenschappelijk gezien onzin. Aluminiumzouten blijven op je huid liggen en kunnen niet je lichaam binnendringen. Je krijgt er dus geen borstkanker van en ook geen ontstoken zweetklieren. Aluminumzouten kunnen alleen in hoge concentraties huid- en oogirritatie veroorzaken. Deze hoge concentraties zijn echter absoluut niet toegestaan in de EU. (In dit artikel kun je meer lezen over de mythes over aluminiumzouten.) Het enige wat wel erg vervelend is aan de hoeveelheid aluminiumzouten in de drogisterijdeo’s, zijn de witte strepen in kleding die ze veroorzaken.

bedankt iedereen ik zal 1 van deze dagen is langs de drogist gaan.
xx

Ik heb echt superlang gezocht naar een perfecte deo.
Nu gebruik ik altijd een van Rexona.
Ik raad zelf aan om geen spuit te gebruiken omdat ik zelf heel snel zweet door een spuitbus!
Je moet gewoon kijken welke dat het beste voor je is!

xoxo

Je kan trouwens wel bijvoorbeeld die Odorex combineren met een gewone deo (geloof ik). Dan heb je goede bescherming tegen zweet, en tegelijkertijd wel een geurtje.

het rechter flesje, ik zweet wat meer dan normaal en als ik deze gebruik ( let op na het douchen opdoen , werkt alleen op schone huid) dan zweet ik de hele dag niet meer, heb al deo van de dokter gehad en rexona dry en al die troep maar deze werkt het beste, hij kost 6,95 ofzo bij de kruidvat

srry voor de grote foto btw