goede camera

Iedereen die foto’s plaatst op zijn/haar blog of op lookbook heeft foto’s met een super mooie kwaliteit, dat zou ik ook graag willen… welke camera raden jullie me aan ? xx

Meestal hebben zij een spiegelreflex, en die zijn kwalitatief vaak wat beter. Je hebt ook goede compact camera’s hoor, ik weet alleen niet zo op te noemen welke :stuck_out_tongue:
Up voor jou!

zoekfunctie

Zij hebben meestal een spiegelreflex, maar die zijn vrij prijzig (denk aan 400 tot 800 euro) dan moet je er vaak ook nog een goede lens bij hebben (rond de 200/300 euro). Als je gewoon een camera wil voor de kwaliteit omdat je dat van hun zo mooi vindt zou ik niet gelijk een spiegelreflex kopen, ja dan heb je wel de kwaliteit maar beetje veel geld als je er verder niet veel mee doet!

Je kan beter voor een goede compact camera kijken!

Die camera’s zijn wel duur natuurlijk maar ze zijn getrokken met van die ‘‘professionele camera’’ bv Nikon d90,d60 ofsoiets of canon enzo :slightly_smiling_face: x

als je geen spiegelreflex wilt en gewoon een makkelijke compactcamera.
is de canon powershot g11 zeker aan te raden.
ik heb hem nou al een tijdje en ben er heel tevreden mee!
bijna alle foto’s zijn scherp, ookal beweeg je de camera.
de camera heeft een schermpje dat je ook om kan draaien, zodat je een foto van jezelf kan maken met het schermpje naar je toe.
en het is ook nog een heel licht ding!

Ik heb een compacte camera.
Ook wel erg goed! =)
Canon IXUS 100 IS, maar je merkt het verschil wel met een spiegelreflex!

Gaat het je echt puur om de kwaliteit? Het aantal megapixels?

Crystaldeer, Megapixels is alleen nodig voor het uitvergroten. Dus weet niet of jij elke foto naar 100x100 wil uitvergroten lol? (:

Tegenwoordig worden geen slechte camera’s meer gemaakt, maar met de bovenstaande informatie kan ik je geen camera aanraden. Wat zoek je, een DSLR of een compactcamera, wat is je budget etc etc.

Ik zelf heb een nikon d3000 met een tamron 18-200mm lens en zon van afstand bestuurbare afstandbediening want dat is handig voor blog foto’s.
De camera en de lens waren 400 euro bij saturn (een aanbieding) en de afstandbediening 75 cent van ebay :’)

Dat weet ik, het aantal mp moet je niet eens naar kijken, want hoe vaak laat je nou aan foto op een vlag zetten?